رئیس انجمن علمی آترواسکلروز ایران، از انجام یکی از روش های مدرن در حوزه قلب و عروق، در مراکز درمانی بخش دولتی و خصوصی کشور خبر داد.

انجام شیوه مدرن بازکردن رگ های قلب در مراکز درمانی ایران

سلامت نیوز:رئیس انجمن علمی آترواسکلروز ایران، از انجام یکی از روش های مدرن در حوزه قلب و عروق، در مراکز درمانی بخش دولتی و خصوصی کشور خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، دکتر مسعود قاسمی، در حاشیه افتتاحیه کنگره بین المللی تازه های قلب و عروق ایران، در مرکز همایش های برج میلاد، گفت: یکی از روش های مدرن در حوزه قلب و عروق که با موفقیت در کشورمان انجام می شود، باز کردن رگ های قلب به وسیله بالون یا فنر است.

وی ادامه داد: انجام این روش مدرن برای افرادی که دچار سکته حاد قلبی شده اند، از اهمیت ویژه ای در نجات جان این بیماران برخوردار است.

رئیس کنگره با اشاره به انجام این روش مدرن درمانی در یک دوره پنج ساله در کشور، گفت: نتایج این روش که در بسیاری از مراکز  قلب و عروق تهران و شهرهای بزرگ کشور انجام می شود، نشان دهنده موفقیت آمیز بودن آن است.

قاسمی ادامه داد: در این روش، فردی که در ساعات اولیه سکته حاد قلبی به مرکز درمانی آورده می شود، در اتاق عمل رگ های بسته او مورد بررسی قرار گرفته و با استفاده از بالون یا همان فنر، باز می شود.

وی از طرح «۲۴۷» به عنوان روش جامع کشوری در حوزه قلب و عروق نام برد و افزود: خوشبختانه این روش در مراکز درمانی دولتی و خصوصی کشور، با موفقیت در حال اجراست.

رئیس انجمن علمی آترواسکلروز ایران، در ادامه به برنامه های کنگره بیستم تازه های قلب و عروق اشاره کرد و گفت: در این کنگره در زمینه بیماری های پیچیده قلب و عروق که مورد مطالعه قرار گرفته است، بحث و گفتگو می شود.

قاسمی، از تعویض یا تعبیه دریچه آئورت بدون عمل باز قلب برای آن دسته از بیماران که قادر به جراحی باز نیستند، به عنوان یکی دیگر از موضوعات مورد بحث در کنگره نام برد و افزود: تعبیه دریچه آئورت برای این دسته از بیماران از طریق کشاله ران انجام می شود.

وی، ارائه دستاوردهای ۹ سال اخیر کشور در حوزه قلب و عروق را مورد اشاره قرار داد و گفت: در این کنگره، موضوعات مختلف در حوزه درمان بیماری های قلبی را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha