رئیس انجمن چشم پزشکی ایران، خواستار تخصیص ارز دولتی برای تجهیزات پزشکی سرمایه ای شد و گفت: واردات این تجهیزات با ارز آزاد، موجب آسیب بیماران خواهد شد.

تبعات واردات تجهیزات پزشکی سرمایه ای با ارز آزاد

سلامت نیوز:رئیس انجمن چشم پزشکی ایران، خواستار تخصیص ارز دولتی برای تجهیزات پزشکی سرمایه ای شد و گفت: واردات این تجهیزات با ارز آزاد، موجب آسیب بیماران خواهد شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، دکتر محمود جباروند صبح چهارشنبه در نشست خبری بیست و هشتمین کنگره چشم پزشکی ایران که قرار است آبان ۹۷ در تهران برگزار شود، اظهارداشت: برگزاری این کنگره منجر به ارتقای زمینه های آموزشی، پژوهشی و همچنین کیفیت خدمات درمانی به بیماران خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به شرایط کنونی جامعه و نوسانات نرخ ارز، گفت: اختلاف بین مسئولین وزارت بهداشت و سایر وزارتخانه ها و دستگاه های دولتی بر سر قیمت گذاری تجهیزات پزشکی، باعث شده تا مراکز درمانی دولتی و خصوصی در تامین تجهیزات پزشکی سرمایه ای دچار مشکل شوند.

جباروند با تاکید بر تامین تجهیزات پزشکی سرمایه ای با ارز دولتی، تصریح کرد: تامین این تجهیزات با ارز آزاد، مشکل ساز خواهد شد و مراکز درمانی دولتی و خصوصی، توان تامین آنها را با توجه به تعرفه هایی که مصوب است، ندارند.

به گفته وی، در صورتی که تجهیزات پزشکی سرمایه ای با ارز آزاد وارد شود، ارائه خدمات به مردم و بیماران امکان پذیر نبوده و کیفیت خدمات کاهش خواهد یافت.

جباروند ، با انتقاد از معطلی تجهیزات پزشکی در گمرک کشور، افزود: وارد کنندگان منتظر تصمیم دولت برای تامین ارز دولتی هستند. زیرا، پرداخت مابه التفاوت ارز دولتی و آزاد برای شرکت ها ممکن نیست.

وی، اولویت جامعه را خدمات پزشکی دانست و گفت: دولت باید به کالاهای پزشکی ارز دولتی تخصیص دهد، در غیر این صورت، بیماران از خدمات نوین چشم پزشکی محروم خواهند شد.

رئیس انجمن چشم پزشکی ایران، هزینه های تجهیزات چشم پزشکی را بسیار بالا دانست و افزود: در حالی که تعرفه ها ثابت مانده است، اما هزینه ها ۲ تا ۳ برابر افزایش یافته است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha