معاون نظارت حرفه‌ای و امور کمیسیون‌های سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور گفت: بیش از یک میلیون دانش‌آموز در کشور مشکل روانشناختی دارند.

1.5 میلیون دانش‌آموز در کشور مشکل روانشناختی دارند

سلامت نیوز:معاون نظارت حرفه‌ای و امور کمیسیون‌های سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور گفت: بیش از یک میلیون دانش‌آموز در کشور مشکل روانشناختی دارند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ،محمد حاتمی در نخستین همایش ملی یافته‌های نوین روانشناسی کاربردی با بیان اینکه 3500 مرکز خدمات روانشناسی کنکور در کشور فعالیت دارند، گفت: نگرش مردم نسبت به روانشناسی تغییر کرده و آن را به عنوان یک ارزش پذیرفته‌اند. باید شرایط را به گونه‌ای رقم بزنیم تا روانشناسی در جامعه نهادینه شود و همه بتوانند از این رشته استفاده کنند.او با اشاره به اینکه امروزه روانشناسی و مشاوره نقش اول را در سلامت جامعه دارد، گفت: تمامی مردم نیاز به روانشناس دارند و مسوولان باید دراین باره فکر و برنامه ارائه دهند.


او با بیان اینکه ۱۵سال از تاسیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره می‌گذرد و مشکل روان جامعه ما می‌تواند توسط روانشناسان و مشاوران کاهش یابد، خاطرنشان کرد: در کشور حدود یک میلیون و 500 هزار دانش آموز مشکلات روان شناختی دارند که نیاز به مدیریت دارد.معاون نظارت حرفه‌ای و امور کمیسیون‌های سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور اظهار کرد:رشته‌های روانشناسی و مشاوره تنوع بالایی دارند و حدود ۱۴رشته در این زمینه در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود که تمامی این رشته‌ها کاربردی هستند. او همچنین ادامه داد: باید از دانشگاه آزاد به دلیل تلاش‌های صورت گرفته در مورد رشته‌های روانشناسی و مشاوره که در سطوح ارشد و دکترا تدریس می‌شود تشکر کرد و دانشگاه‌ها را به استانداردهای جهانی برسانیم و رشته‌های روانشناسی را کیفیت بخشی کنیم تا دانشجویان برای آموختن این رشته به خارج از کشور نروند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha