اولین بار ۸ خرداد امسال بود که تعدادی از کارکنان بیمارستان امام ‌خمینی کرج (ره) به پرداخت نشدن حقوق خود اعتراض و یک تابلو در ورودی این مرکز درمانی نصب کردند: «قابل توجه مسئولان کشور، ما کارکنان بیمارستان امام ‌خمینی (ره) کرج با زبان روزه خواستار پرداخت ۵ ماه حقوق معوقه خود هستیم. خواهشمندیم سریع‌تر اقدام شود.» حالا از این اعتراض بیش از ۳ ماه می‌گذرد، اما هنوز خبری از پرداخت حقوق معوقه نیست و همچنان این بیمارستان ۳۰ ساله و کارکنان آن حال و روز خوبی ندارند.

ورشکستگیِ بیمارستان امام‌ خمینی(ره) کرج/بیمارستان واگذار می شود

سلامت نیوز: اولین بار ۸ خرداد امسال بود که تعدادی از کارکنان بیمارستان امام ‌خمینی کرج (ره) به پرداخت نشدن حقوق خود اعتراض و یک تابلو در ورودی این مرکز درمانی نصب کردند: «قابل توجه مسئولان کشور، ما کارکنان بیمارستان امام ‌خمینی (ره) کرج با زبان روزه خواستار پرداخت ۵ ماه حقوق معوقه خود هستیم. خواهشمندیم سریع‌تر اقدام شود.» حالا از این اعتراض بیش از ۳ ماه می‌گذرد، اما هنوز خبری از پرداخت حقوق معوقه نیست و همچنان این بیمارستان ۳۰ ساله و کارکنان آن حال و روز خوبی ندارند.

به گزارش سلامت نیوز، گفت‌وگوی همشهری را با محمد جواد کولیوند، نماینده کرج در مجلس شورای اسلامی، در این باره بخوانید.

بیمارستان امام ‌خمینی کرج (ره) چگونه اداره می‌شود؟

بیمارستان امام ‌خمینی (ره) یکی از مهم‌ترین و قدیمی‌ترین بیمارستان‌های کرج است که ۱۶ شهرداری در آن سهام دارند. علاوه بر این ۲ دانگ بیمارستان متعلق به بنیاد شهید و امور ایثارگران است.

بدهی بیمارستان چقدر است و دلیل ورشکستگی آن چیست؟

بدهی بیمارستان امام‌ خمینی (ره) کرج ۱۳۰ میلیارد تومان است. متاسفانه سوءمدیریت و بی‌توجهی به مشکلات موجب ورشکستگی این بیمارستان شده است. این بیمارستان باید به صورت امنایی با تعرفه‌های دانشگاه علوم پزشکی اداره می‌شد. در شرایط فعلی و با توجه به وضع بیمارستان، این مرکز پزشکی امکان ایستادن روی پای خود را نخواهد داشت.

راه‌حل چیست؟

اولین کار به مزایده گذاشتن بیمارستان است. بیمارستان ۲۰۵ میلیارد تومان قیمت‌گذاری شده است و با توجه به شرایط اقتصادی فعلی به‌زودی با نظارت دانشگاه علوم پزشکی واگذار می‌شود. در صورت اجرانشدن این طرح، هیات امنایی شامل ۷ نماینده با تعرفه نیمه‌خصوصی به مدت ۳ سال با احیای تجهیزات، بیمارستان را به حالت قبل بازخواهند گردانند.

صحبت‌هایی درباره ساخت‌و‌ساز در بیمارستان و تجاری شدن آن مطرح می‌شود. این صحبت‌ها را تایید می‌کنید؟

خیر. موضوع ساخت‌وساز بیمارستان امام خمینی (ره) کرج و تجاری شدن این مرکز صحت ندارد.

استانداری چه اقدامی می‌تواند برای حل مشکلات بیمارستان امام خمینی انجام دهد؟

استانداری البرز باید توجه جدی‌ و سریعی به مشکلات این بیمارستان داشته باشد تا بتوان آن را به روزهای اوج گذشته خود بازگرداند.

 حقوق کارکنان چگونه پرداخت خواهد شد؟

ابتدا باید تکلیف بیمارستان روشن شود و برای این‌که مشکل کارکنان حل شود استاندار باید شخصا این قضیه را پیگیری کند. به نظر می‌رسد با ایجاد هیات امنایی شامل نماینده دولت (فرماندار کرج یا استاندار البرز)، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نماینده سازمان همیاری شهرداری، نماینده علوم پزشکی البرز و نماینده بنیاد شهید می‌توان به سرعت مشکلات بیمارستان را رفع کرد تا مشکل کارکنان هم حل شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha