یکشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۴
کد خبر: 253647

گریه یکی از روش های تخلیه احساسات ناخوشایند است و اگر خوش شانس باشید فقط با قرمزی چشم، تورم و آبریزش بینی روبرو خواهید شد ولی اگر خوش شانس نباشید باید انتظار یک سردرد نبض دار شدید را داشته باشید.

علت سردرد شدید بعد از گریه کردن چیست؟

سلامت نیوز:  گریه یکی از روش های تخلیه احساسات ناخوشایند است و اگر خوش شانس باشید فقط با قرمزی چشم، تورم و آبریزش بینی روبرو خواهید شد ولی اگر خوش شانس نباشید باید انتظار یک سردرد نبض دار شدید را داشته باشید.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت سیمرغ، گریه یکی از روش های تخلیه احساسات ناخوشایند است و اگر خوش شانس باشید فقط با قرمزی چشم، تورم و آبریزش بینی روبرو خواهید شد ولی اگر خوش شانس نباشید باید انتظار یک سردرد نبض دار شدید را داشته باشید.

به گفته دکتر لارنس نیومن  Lawrence Newman مدیر بخش سردرد موسسه سلامت لانگون زمانی که غمگین هستید بدنتان هورمون کورتیزول یا استرس ترشح می کند.

هورمون استرس، پیام رسان های شیمیایی مغز شما که عامل واکنش های فیزیکی مانند فشار به پیشانی یا سرازیر شدن اشک هستند را فعال می کند.

یکی از این انتقال دهنده های عصبی به خصوص استیل کولین acetylcholine تنظیم کننده اشک شماست وباعث تحریک غدد اشکی که در گوشه پایینی ابروی شما قرار دارند، می شود.

هنگامی که اشک شروع به جریان می کند، بینی شما متورم شده و به سینوس ها فشار می آورد. عضلات سر و گردن شما هم همزمان منقبض می شوند.

اغلب مردم به دلیل ایجاد تنش اضافه هنگام گریه کردن سردرد تنشی را تجریه می کنند که باعث ایجاد درد در تمام سر می شود که حساسیتی به نور نداشته و باعث حالت تهوع نمی شود.

زمانی که گریه می کنید عضلات پیشانی و گردن و پشت سر منقبض می شوند و کسی که مدت زمانی طولانی گریه ای سخت را تجربه کند تنش در این عضلات را طولانی تر کرده ودر نتیجه احساس درد زیادی خواهد داشت.

گریه طولانی مدت می تواند روی سینوس ها هم تاثیر بگذارد. مجاری اشک شما به سینوس ها منتهی می شوند به همین دلیل گریه کردن با آبریزش بینی همراه است بنابراین افزایش مایع در سینوسها منجر به ایجد فشار و در نتیجه سردرد می شود.

گریه کردن می تواند میگرن را فعال کند بنابراین اگر میگرن دارید گریه تکرر آن را بیشتر خواهد کرد.


برای بهتر شدن سردرد بعد از گریه چه باید کرد؟

مسما برای بهتر شدن سردرد بعد از گریه نیازی نیست تمام روز را در تختخواب دراز بکشید.

برای شروع می توانید از یک کیسه آب گرم یا سرد، هر کدام را که ترجیح می دهید استفاده کنید و پشت سر، روی گردن یا روی پیشانی بگذارید. دوش آب گرم یا آب سرد هم می تواند به بهبود سردرد شما کمک کند.

بعد از آن می توانید از ماساژ سرد و گردن کمک بگیرید. یک نقطه فشاری خاص هم بین انگشت شصت و اشاره وجود دارد که با فشار آن می توانید شدت سر درد را کاهش دهید.

و در انتهای از یک مسکن مناسب مثل استامینوفن یا آسپرین استفاده کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha