حالا دوباره، در محیط زیستی ترین دولت ایران، شکایت علیه خبرنگار پرسابقه و قدیمی محیط زیست در حالی مطرح شده است که سال گذشته، ورود سازمان انرژی اتمی بر آلوده بودن پساب کارخانه ید گلستان به "تشعشعات رادیواکتیو" خبرساز و در رسانه های رسمی از جمله تسنیم، مطرح شد. اما با تغییر مدیر محیط زیست گلستان برای مدتی به دست فراموشی سپرده شد و ناگهان در هفته دولت، اعلام شد که فاز دوم کارخانه در حال افتتاح است.

شکایت از خانم خبرنگار برای اطلاع رسان درباره  آلودگی پساب کارخانه ید به رادیواکتیو

سلامت نیوز:گفته می شود اتهام الهه موسوی خبرنگار با سابقه اسکان نیوز "نشر اکاذیب" است. این در حالی است که تنها چند روز پس از درج گزارش فوق جوابیه مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان در این سایت خبری منتشر شده است.

امیر عبدوس در حالی علیه الهه موسوی خبرنگار اسکان نیوز شکایت کرده که او بارها سعی کرده با هماهنگی شخص مدیر، دفتر او و نیز مسوول آزمایشگاه اداره کل، وقت مصاحبه با مدیرکل محیط زیست گلستان یا یکی از مسوولان را بگیرد.

اما عبدوس نه خود حاضر به پاسخگویی شده و نه اجازه این کار را به مدیران پایین دستی اش داده است.

از سوی دیگر در موارد مشابه معمولا این صاحب شرکت و کارخانه است که از خبرنگار شکایت می کند؛ اما در مورد اخیر شاید نخستین بار در تاریخ محیط زیست یا مطبوعات کشور است که مسوولان کارخانه کاملا سکوت کرده اند و شخص مدیرکل وارد میدان برخورد با خبرنگار شده است.

نخستین شکایت از الهه موسوی در سال 91 و توسط مدیرکل دولت احمدی نژاد رخ داد. موضوع شکایت فوق ، گزارشی بود که موسوی در روزنامه شرق درباره تخریب و تصرف 10 هکتار از اراضی جنگل ناهارخوران گرگان توسط "اداره کل حفظ آثارونشر ارزش های دفاع مقدس" به بهانه ساخت موزه دفاع مقدس در قلب جنگل های هیرکانی گرگان رخ داده بود.


موسوی در این دادگاه پس از ارائه مستنداتی از تخلف و تصرف غیرقانونی این اداره کل، تبرئه شده و دادگاه تجدیدنظر نیز  حکم تبرئه او را تایید کرد.


حالا دوباره، در محیط زیستی ترین دولت ایران، شکایت علیه خبرنگار پرسابقه و قدیمی محیط زیست در حالی مطرح شده است که سال گذشته، ورود سازمان انرژی اتمی بر آلوده بودن پساب کارخانه ید گلستان به "تشعشعات رادیواکتیو" خبرساز و در رسانه های رسمی از جمله تسنیم، مطرح شد.

اما با تغییر مدیر محیط زیست گلستان برای مدتی به دست فراموشی سپرده شد و ناگهان در هفته دولت، اعلام شد که فاز دوم کارخانه در حال افتتاح است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha