از فراهم بودن امکان صدور پروانه صلاحیت حرفه‌ای در این شهرستان خبر داد و گفت: متأسفانه تا کنون این اراده در مسئولان برای اجرای این طرح وجود ندارد.

اراده ای برای صدور پروانه صلاحیت حرفه ای پرستاری وجود ندارد

سلامت نیوز: از فراهم بودن امکان صدور پروانه صلاحیت حرفه‌ای در این شهرستان خبر داد و گفت: متأسفانه تا کنون این اراده در مسئولان برای اجرای این طرح وجود ندارد.

به گزارش سلامت نیوز، علی‌اشرف رحمان‌پناه در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری با بیان این‌که بعید به‌نظر می‌رسد طی چند ماه آینده بخش اجرایی صدور پروانه صلاحیت حرفه‌ای به نظام پرستاری واگذار شود، در ادامه اظهار کرد: حتی در سلامت اراده اجرایی برای این موضوع وجود ندارد.

وی با طرح این پرسش که این بلاتکلیفی برای اجرای طرح صدور پروانه صلاحیت حرفه‌ای کجاست؟ گفت: دوستان برای اثبات ادعای خود مبنی بر اجرای این طرح دست‌کم استارت این‌کار در یکی از هیئت‌های مدیره زده شود تا الگوی اجرایی برای دیگر هیئت‌های مدیره در سراسر کشور شود.

عضو شورای‌عالی نظام پرستاری کشور با اعتقاد به این‌که هم‌اکنون شرایط و امکانات هست اما اراده‌ای برای آن و خارج شدن از این وضعیت وجود ندارد، گفت: هم‌اکنون پرستار و بهیار از هر طریقی تربیت می‌شوند و با وجود ارجاع مدارک آن‌ها هنوز اقدام نشده است.

رحمان‌پناه با بیان این‌که باید با مراکز آموزشی غیرمجاز برخورد شود، گفت: مردم نباید فریب تبلیغات دروغین را بخورند و هزینه‌های هنگفتی پرداخت کنند. و این بازار مکاره به‌علت آشفته بازار مدیریت پرستاری است که باید معاونت پرستاری جدی در این مقطع اقدام کند.

وی با بیان این‌که با واگذاری بخش اجرایی صدور پروانه صلاحیت به سازمان نظام پرستاری این نهاد صنفی مرجعی برای پاسخگویی به مردم خواهد بود، گفت: عواقب این واگذار نکردن متوجه پرستاران و مردم است

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha