مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: سامانه بارشی در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در استان‌های شمال غرب و شمال کشور فعال شده و تا بخش‌های از البرز مرکزی را نیز در بر می‌گیرد.

تاسوعا و عاشورای بارانی در چند استان کشور

سلامت نیوز:مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: سامانه بارشی در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در استان‌های شمال غرب و شمال کشور فعال شده و تا بخش‌های از البرز مرکزی را نیز در بر می‌گیرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا ، احد وظیفه در خصوص وضعیت جوی در روز جاری گفت: طی این روز در استان‌های ساحلی خزر، برخی نقاط استان‌های واقع در شمال‌غرب، غرب و ارتفاعات البرز مرکزی رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش سازمان هواشناسی،وظیفه در ادامه اعلام کرد: روز چهارشنبه این سامانه تقویت شده و بارش در مناطق ذکر شده شدت یافته و علاوه بر آن بخش‌هایی از مرکز، شمال‌شرق و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شرقی را نیز دربر می‌گیرد و شدت بارش روز سه‌شنبه در گیلان و روز چهارشنبه در گیلان، مازندران، غرب گلستان، بخش‌هایی از استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، زنجان، قزوین و ارتفاعات البرز مرکزی می‌باشد.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با توجه به فعالیت سامانه فوق طی روز پنجشنبه هفته جاری که مصادف با روز عاشوراست، در نیمه شمالی کشور، اذعان کرد: در این روز از شدت بارش در شمال غرب و غرب به‌طور نسبی کاسته می‌شود و روز جمعه سامانه به‌تناوب در نیمه شمالی کشور فعال است.

این مقام مسئول در ادامه از کاهش 4 تا 8 درجه‌ای دما در استان‌های واقع در نوار شمالی کشور از سه‌شنبه تا جمعه این هفته خبر داد.

وظیفه با بیان این‌که دریای خزر در روزهای سه‌شنبه تا پنج‌شنبه مواج خواهد بود، افزود: طی این مدت در ساعات بعدازظهر در استان‌های واقع در زاگرس جنوبی و مرکزی در برخی نقاط فارس، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، جنوب اصفهان، شرق بوشهر و شمال هرمزگان رشد ابر، وزش باد و گاهی رعد و برق پیش‌بینی می‌شود و این وضعیت روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در مناطق ذکرشده تشدید می‌شود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور، روزهای چهارشنبه تا جمعه در شرق کشور به‌ویژه منطقه زابل وزش باد شدید و در بعضی ساعات گردوخاک پیش‌بینی کرد.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha