سه‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۴

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه فروش کلیه در مناطق زلزله زده استان برای بازسازی واحدهای مسکونی را کذب دانست.

ماجرای فروش کلیه در مناطق زلزله‌زده

سلامت نیوز: معاون عمرانی استانداری کرمانشاه فروش کلیه در مناطق زلزله زده استان برای بازسازی واحدهای مسکونی را کذب دانست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، مهرداد سالاری در نشست ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان که با حضور معاون دفتر ریاست جمهوری و اعضای تیم اعزامی دفتر ریاست جمهوری برای بررسی وضعیت مناطق زلزله زده برگزار شد، با بیان این‌که شایعه فروش کلیه در مناطق زلزله زده کاملا کذب است، گفت: شایعه فروش کلیه را با دقت و جدیت پیگیری کردیم و حتی یک مورد در این زمینه پیدا نشد. متاسفانه شخص ادعا کننده یک ادعای کذب را مطرح کرده است.

سالاری هم‌چنین با اشاره به توجه به کیفیت در ساخت و سازها، گفت: در این زلزله همزمان با تاکید بر سرعت در ساخت و سازها، بر کیفیت کار هم تاکید ویژه‌ای داشته‌ایم و خوشبختانه واحدهای ساخته شده در پس لرزه‌های 5 ریشتری و 6 ریشتری آزمون مناسبی پس داده‌اند و هیچ واحد بازسازی شده‌ای بر اثر این پس لرزه‌ها تخریب نشده است.

خوشبختانه هیچ‌گونه بیماری واگیرداری در مناطق زلزله زده گزارش نشده است
هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه نیز در این نشست اظهار داشت: 10 ماه از زلزله می‌گذرد و طی این مدت ۵۰۵۱ پس لرزه در استان داشته‌ایم که برخی از آنها بین 5 تا 6 ریشتر قدرت داشته‌اند. در واقع ما در چنین شرایط دشواری کار کرده‌ایم.

وی افزود: از همان روز اول تلاش کردیم زندگی در مناطق زلزله‌زده به جریان بیافتد و خوشبختانه این اتفاق رخ داد.

بازوند گفت: از ماه سوم زلزله وارد روند بازسازی شدیم، ولی عملا دو ماه از این زمان را درگیر بارندگی‌های شدید بودیم و تنها 5 ماه زمان مفید برای انجام این حجم عظیم از کار را داشتیم. کاری که امروز توسط نمایندگان تیم ریاست جمهوری مورد تمجید قرار گرفت.

بازوند گفت: یکی از نگرانی‌های ما در این زلزله گرفتار شدن در بروکراسی بانک‌ها بود که این نگرانی در حضور رئیس جمهور عنوان شد و خوشبختانه بانک‌ها هیچ کوتاهی در این زمینه نداشتند که جای تقدیر دارد.

استاندار کرمانشاه گفت: با تلاش‌های صورت گرفته خوشبختانه هیچ‌گونه بیماری واگیرداری در مناطق زلزله زده گزارش نشده است.

وی به پرداخت تسهیلات از سوی دولت برای بازسازی واحدهای آسیب دیده اشاره کرد و گفت: طبق مصوبه جدید دولت، علاوه بر تسهیلات قبلی برای هر واحد زلزله زده مبلغ پنج میلیون تومان کمک بلاعوض و پنج میلیون تسهیلات کم بهره در روستا و 10 میلیون در شهرها در نظر گرفته شده که همه خسارت دیدگان مشمول این کمک بلاعوض و تسهیلات می‌شوند.

تجربیات مدیریت بحران زلزله کرمانشاه باید در دانشگاه‌ها تدریس شود
معاون هماهنگی و پیگیری امور استان‌های دفتر ریاست جمهوری گفت: تجربیات مدیریت بحران زلزله کرمانشاه باید در دانشگاه‌ها تدریس شود.

به گزارش ایسنا، علی‌اصغر احمدی در نشست ستاد بازسازی مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه اظهار داشت: یک تیم 15 نفره از دفتر رییس جمهور به منظور بررسی وضعیت روند بازسازی مناطق زلزله‌زده و بررسی مشکلات موجود از روز جمعه در منطقه مستقر شده‌اند.

وی افزود: این حضور هم به معنای خداقوت به مجموعه مدیریت ارشد استان به خاطر یک کار شبانه‌روزی طی این ۱۰ ماه است و هم رصد مشکلات اساسی صورت گرفت تا با انعکاس آنها بتوانیم به رفع آنها کمک کنیم.

احمدی گفت: گزارش پیشرفت کارها و نیازها و مشکلات با دیدی مستقل و منصفانه تهیه و تنظیم شده که با قید فوریت به رئیس جمهور تقدیم می‌شود.

وی افزود: مجموع برآوردهای این تیم بیانگر تلاش‌های گسترده دولت، استانداری کرمانشاه، نمایندگان استان و دیگر مجموعه‌ها و گروه‌ها در مراحل مختلف اسکان موقت، آواربرداری و مرحله نوسازی و اسکان دایم است.

وی با بیان این‌که استاندار کرمانشاه در این زلزله برای مدیریت مناسب این بحران تمام توان خود را به کار گرفت، گفت: اطلاع رسانی در سطح کشور و ملی پیرامون کارها و خدمات عظیم صورت گرفته ضعیف بوده است.

احمدی افزود: تجربیات مدیریت بحران در زلزله‌ای به ابعاد و بزرگی زلزله کرمانشاه باید به شکل مدونی تدوین شود و در اختیار مدیران قرار داده شود تا بتوان از آنها در زلزله‌های احتمالی آینده استفاده شود. هم‌چنین تجربیات مدیریت این بحران در دانشگاه‌ها نیز باید تدریس شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha