بررسی نشانه‌های بیماری‌های سرماخوردگی و آنفولانزا نشان می‌دهد که این دو بیماری در عین شباهت، تفاوت‌های اصلی و مهمی دارند که با شناخت آن‌ها می‌توان بهتر و زودتر بیماری را درمان کرد.

تفاوت سرماخوردگی و آنفولانزا

سلامت نیوز:  بررسی نشانه‌های بیماری‌های سرماخوردگی و آنفولانزا نشان می‌دهد که این دو بیماری در عین شباهت، تفاوت‌های اصلی و مهمی دارند که با شناخت آن‌ها می‌توان بهتر و زودتر بیماری را درمان کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سیناپرس، زمانی که شما صبح با عطسه، سرفه، درد و احساس تب از خواب بیدار می‌شوید، از کجا بفهمید که سرماخورده یا به آنفولانزا مبتلا شده‌اید؟

سرماخوردگی نسبت به آنفولانزا یک بیماری تنفسی ملایم‌تر محسوب می‌شود. سرماخوردگی بیمار مبتلا را برای چند روز دچار حال ناخوشایند و بیماری می‌کند درحالی‌که آنفولانزا ممکن است فرد را هفته‌ها در رختخواب نگه دارد. علاوه بر آن ممکن است در برخی موارد آنفولانزا به مشکلات جدی همچون ذات‌الریه منتهی شده و فرد را در بیمارستان بستری کند.

بیماری‌های سرماخوردگی و آنفولانزا بسیار به هم شبیه هستند درعین‌حال تفاوت‌های بسیاری با یکدیگر دارند. این بیماری‌ها از علائم و نشانه‌هایی برخوردارند که می‌توانند با یکدیگر اشتباه گرفته شوند و افراد را در تشخیص آن گمراه کنند.

ممکن است فردی دچار آنفولانزا شده باشد و ناخوشی خود را با سرماخوردگی اشتباه گرفته و از داروهای آن استفاده کند و نتیجه‌ای نگیرد و یا بالعکس. سرماخوردگی نسبت به آنفولانزا یک بیماری تنفسی ملایم‌تر محسوب می‌شود. سرماخوردگی بیمار مبتلا را برای چند روز دچار حال ناخوشایند و بیماری می‌کند درحالی‌که آنفولانزا ممکن است فرد را هفته‌ها در رختخواب نگه دارد. علاوه بر آن ممکن است در برخی موارد آنفولانزا به مشکلات جدی همچون ذات‌الریه منتهی شده و فرد را در بیمارستان بستری کند.

بهتر است تفاوت‌های بین سرماخوردگی و آنفولانزا را شناخته و با توجه به علائم آن‌ها از بیماری خودآگاهی کامل داشته باشیم و بتوانیم از شدت آن‌ها جلوگیری کنیم.

علائم بیماری سرماخوردگی:

سرماخوردگی معمولاً با یک گلودرد شروع‌شده که پس از یکی دو روز از بین می‌رود. نشانه‌های بعدی سرماخوردگی ازجمله آبریزش و گرفتگی بینی همراه با سرفه پس‌ازآن ظاهر می‌شوند و برای ۴ یا ۵ روز ادامه‌دارند. حتی ممکن است فرد بیمار تب کند که البته در بزرگ‌سالان کمتر دیده‌شده است و کودکان بیشتر در معرض خطر تب قرار دارند. پس از آبریزش بینی، ترشحات سبزرنگ و غلیظی از بینی ترشح می‌شود که کم‌کم به ترشحات مخاطی ختم می‌شود. پس‌ازآن وضعیت بیمار رو بهبود می‌رود.

علائم آنفولانزا:

معمولاً نشانه‌های آنفولانزا از سرماخوردگی شدیدتر است. این علائم عبارت‌اند از گلودرد، تب، سردرد، درد عضلانی، گرفتگی گلو و سرفه. بیشتر این علائم طی ۲ تا ۵ روز بهبود پیدا می‌کنند. اما معمولاً بیش از یک هفته بیمار احساس خستگی و ضعف دارد. در افراد مبتلابه آنفولانزا عارضه ذات‌الریه بسیار رایج است و این بیماری را بیشتر می‌توان در جوانان، سالمندان و افراد مبتلابه مشکلات ریه و قلب مشاهده کرد. در این جدول به‌طور مجزا می‌توانید ویژگی‌های هر دو بیماری را دیده و آن‌ها را باهم مقایسه کنید.



منبع: thehealthsite

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha