اصلا فرصت سرخاراندن ندارد: «مردم برای قشنگ‌شدن، خوب پول خرج می‌کنند.» این را منشی کلینیک دکتر سین از پشت تلفن می‌گوید. وقتی می‌پرسم با این قیمت‌ها، مردم هنوز برای بوتاکس و فیلر مراجعه می‌کنند؟ صدای زنگ تلفن‌ها بلند است و منشی جوان وقت نمی‌کند به همه‌شان پاسخ دهد. بیشترشان را به مشاور کلینیک ارجاع می‌دهد.

یک عدد صورت صاف و پف‌کرده لطفا!

سلامت نیوز: اصلا فرصت سرخاراندن ندارد: «مردم برای قشنگ‌شدن، خوب پول خرج می‌کنند.» این را منشی کلینیک دکتر سین از پشت تلفن می‌گوید. وقتی می‌پرسم با این قیمت‌ها، مردم هنوز برای بوتاکس و فیلر مراجعه می‌کنند؟

به گزارش سلامت نیوز، شهروند نوشت: صدای زنگ تلفن‌ها بلند است و منشی جوان وقت نمی‌کند به همه‌شان پاسخ دهد. بیشترشان را به مشاور کلینیک ارجاع می‌دهد.

 بعد از بوتاکس منتظر این علایم باشید
١- صورت‌ بی‌حرکت
٢- ابروهای قوسی غیرطبیعی رو به بالا که همیشه نگاه متعجبانه را به صورت‌تان می‌دهد و ممکن است چین و چروک‌های غیرطبیعی در اطراف ابروها به ‌وجود آید. همه اینها زمانی رخ می‌دهد که تزریق بوتاکس درست انجام نشود.
۳-  افتادگی پلک که البته موقتی است.
۴- اگر دوز بوتاکس بیش از حد باشد، مخصوصا در قسمت عضله، احساس می‌شود که پیشانی سنگین شده است و چهره شما عبوس و افسرده دیده می‌شود.
۵- مسمومیت غذایی حاد، دوبینی، تاری دید، از دست‌دادن صدا و کنترل مثانه .
۶- سوزن‌سوزن‌شدن یا کبودی در محل تزریق.
٧- سردرد، درد صورت، سرخی صورت و حالت تهوع.


ژل و بوتاکس را بهتر بشناسید
به گزارش سلامت نیوز به نقل از شهروند ،بوتاکس پرطرفدارترین عمل زیبایی است که نیازی به جراحی ندارد. بوتاکس دارویی است که برای برطرف کردن چین و چروک پیشانی، میان دو ابروها و گوشه چشم به کار می‌رود. داروی بوتاکس شکل آماده‌شده سم باکتری کلستریدیوم بوتولینیوم است. این باکتری بی‌هوازی است و در محیط‌های دربسته مثل قوطی کنسرو رشد و سم خطرناکی تولید می‌کند. بوتاکس جزو ترکیبات فلج‌کننده به‌شمار می‌رود. در کنار آن، مواد پرکننده یا همان فیلرها هم هست که چند سالی است به یکی از روش‌های محبوب برای خوش‌فرم‌کردن صورت و کم‌کردن عوارض بالا رفتن سن تبدیل شده است. این ترکیبات با پرکردن شیارها باعث پرشدن چروک‌ها، رفع گودی زیر چشم‌ها، افزایش حجم لب، گونه، چانه و نیز برخی اندام‌ها (سینه و...) می‌شود. این مواد برای پرکردن فرورفتگی‌های ضایعاتی مثل سالک و... هم استفاده می‌شوند. ژل در گروه فیلرها قرار می‌گیرد. ژل‌ها ترکیباتی هستند که چروک‌های عمیق و گودی‌ها را پر می‌کنند و از آنها برای برجسته کردن گونه و لب استفاده می‌شود. اثر این ماده بین ٦ ماه تا ٦ سال است.

چندین‌سال است که تب بوتاکس و فیلر (پرکننده‌ها) به جان مردم افتاده. اگر قبلا این زنان بودند که صف‌های طولانی مراجعه‌کننده‌ها را پُر کرده بودند، حالا مردان هم به جمع مشتریان پروپاقرص کلینیک‌ها پیوسته‌اند: «هزینه‌ها، بیشتر بستگی به برند ماده و محل تزریق دارد، یعنی هر چقدر برند بوتاکس یا ژل بهتر باشد، قیمتش هم بالاتر است و هر چقدر محدوده تزریق بزرگتر باشد، هزینه‌اش هم بالا می‌رود.» از پشت تلفن، قیمت‌ها اعلام نمی‌شود، اما یک سی‌سی ژل با یک برند معمولی، نزدیک به یک‌میلیون تومان هزینه می‌برد که همه اینها بستگی به منطقه قرارگرفتن کلینیک و پزشکی دارد که ماده را تزریق می‌کند. هرچند که خیلی از این ماده‌ها را پزشک تزریق نمی‌کند و اغلب، این کار به دست کسانی انجام می‌شود که یک دوره آموزشی کوتاه گذرانده‌اند یا قبلا دستیار پزشک و پرستار بوده‌اند. از همه اینها گذشته، برخی از مواد تزریق‌شده، حتی مجوز بهداشت ندارند و بنابراین قیمت پایین‌تری هم خواهند داشت. خانم قادری پزشک نیست، پرستار یک بیمارستان است و در کنار پرستاری، در مطب پزشکی کارهای بوتاکس و ژل انجام می‌دهد. او می‌گوید که بیشتر مواد بوتاکس و ژل، چینی است؛ چون ارزان‌تر است و طرفدار زیادی هم دارد: «قبلا بوتاکس چینی ١٠٠، ٢٠٠‌هزار تومان و برند انگلیسی‌اش، ٦٠٠، ٧٠٠‌هزار تومان قیمت داشت، الان یک سی‌سی بوتاکس چینی بالای ٤٠٠‌هزار تومان شده و انگلیسی هم به یک‌میلیون تومان رسیده است.»

خیلی‌ها با شنیدن ماده یا داروی چینی، واکنش نشان می‌دهند اما در بسیاری از مطب‌ها، قرار نیست مشتری از کشور سازنده ماده باخبر شود، همین که اسم برند را بداند، کافی است. آن‌چه حالا برای مشتریان اهمیت دارد، قیمت‌های پایین است. قادری می‌گوید، خیلی وقت‌ها به مشتری گفته نمی‌شود که دارو چینی است، خودشان که راضی هستند و عوارض خاصی هم ندارد، پس خیلی لازم نیست همه چیز را بدانند!بیشتر، متقاضی بوتاکس هستند، چرا؟ چون روشی کم‌خطر و کم‌عارضه است. فیلرها، قیمت بالاتری دارند و مشتریان کمتری هم دارد: «الان اگر بیایید مطب ما را ببینید، خنده‌تان می‌گیرد، این‌قدر شلوغ است که مشتری باید چندین ساعت منتظر بماند.» وی ادامه می‌دهد: «مردم بیشتر برای تزریق بوتاکس می‌آیند و تمایل زیادی به ژل ندارند، اما فیلرها هم مشتری خودش را دارد، هرچند که الان با افزایش قیمت بالایی مواجه شده‌اند، به‌طوری که قبلا یک واحد ژل نزدیک به ٨٠٠‌هزار تومان می‌شد و حالا برای رفع یک خط لبخند، برای دوطرف، نزدیک به دو‌میلیون تومان هزینه می‌برد.» قیمت مواد، روزانه تغییر می‌کند و هربار که مواد چینی و کره‌ای یا انگلیسی و آمریکایی وارد می‌شود، قیمت جدیدی برایش اعلام می‌شود. قادری می‌گوید اما افزایش قیمت‌ها مردم را از تب‌وتاب فرار از چین و چروک‌ها ننداخته. مشتریان هر روز بیشتر می‌شوند. با اینکه بوتاکس نسبت به سایر اقدامات غیرجراحی برای زیبایی، روش کم‌خطرتری است اما به گفته قادری، افتادگی پلک، حساسیت به مواد و تغییر فرم صورت، می‌تواند از عوارضش باشد، البته همه اینها به تکنیک تزریق و نوع دارو هم بستگی دارد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha