رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه برای راه‌اندازی حداقل یک مرکز اوتیسم در هر استان هدف گذاری کرده‌ایم گفت: مقدمات بهره‌برداری و راه‌اندازی اولین مدرسه اوتیسم در تهران فراهم شده است.

بهره‌برداری از اولین مدرسه ویژه اوتیسم در تهران در سال جاری

سلامت نیوز:رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه برای راه‌اندازی حداقل یک مرکز اوتیسم در هر استان هدف گذاری کرده‌ایم گفت: مقدمات بهره‌برداری و راه‌اندازی اولین مدرسه اوتیسم در تهران فراهم شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،مجید قدمی  درباره مدارس اوتیسم و برنامه آموزش و پرورش برای راه‌اندازی و توسعه این مدارس در سطح کشور اظهار کرد:  مقدمات بهره‌برداری و راه‌اندازی اولین مدرسه اوتیسم در تهران فراهم شده و برای امسال انجام می‌شود. مرکزی برای این امر دیده شده و دانش‌آموزان محصل در مدارس دیگر هم برای رفتن به این مدرسه شناسایی شده‌اند.

وی افزود: در هر استان حداقل باید یک مرکز ویژه برای اوتیسمی‌ها داشته باشیم. کلاس‌های درسی در مدارس استثنایی برای دانش آموزان اوتیسم دایر است و نزدیک به ۱۰۰ نفر از کودکان اوتیسم هم در کنار دانش آموزان عادی تحصیل می‌کند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه حدود ۲۰۰۰ دانش آموز اوتیسم در مدارس استثنایی داریم گفت: برای راه‌اندازی حداقل یک مرکز اوتیسم در هر استان هدف گذاری کرده‌ایم.

قدمی به حضور ۱۵۰ هزار دانش آموز با نیازهای ویژه در کشور اشاره کرد و گفت: از این تعداد حدود ۷۵ هزار دانش آموز در مدارس استثنایی مشغول به تحصیل هستند و مابقی در قالب طرح تلفیقی به سمت مدارس دولتی هدایت می‌شوند و در کنار دانش آموزان عادی تحصیل می‌کنند.

وی تاکید کرد: رویکرد عادی‌سازی را به طور ویژه مدنظر داریم و دنبال می‌کنیم گفت: سیاست ما این است که تا حد ممکن دانش آموزان دارای معلولیت‌هایی جسمی و حرکتی و کم بینایی و کم شنوایی و مانند آن در مدارس عادی در کنار داشن آموزان دیگر درس بخوانند و تحت فضای گلخانه‌ای نباشند تا بتوانند برای ورد به جامعه در آینده آمادگی کسب کنند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه اگر دانش آموزی دارای اختلال و ویژگی خاصی باشد که امکان حضورش در مدارس عادی فراهم نباشد به سمت مدارس استثنایی ارجاع می‌شود عنوان کرد: تمام تلاش خود را برای شناسایی و مداخله به موقع پس از طرح سنجش بکار می‌گیریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha