سه‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۷
کد خبر: 253918

به احتمال زیاد شما نیز سوزش سر معده را تجربه کرده اید، اما چه چیزی باعث احساس سوزش ناراحت کننده در سینه می شود؟ این درد در پشت استخوان سینه احساس می شود و گاهی نیزتا گلو افزایش می یابد و منجر به یک طعم اسیدی یا تلخ در دهان می شود. این حالت اغلب بعد از غذا خوردن، هنگام خوابیدن و یا در شب بیشتر است.

چگونه سوزش سر معده را درمان کنیم؟

سلامت نیوز: به احتمال زیاد شما نیز سوزش سر معده را تجربه کرده اید، اما چه چیزی باعث احساس سوزش ناراحت کننده در سینه می شود؟ این درد در پشت استخوان سینه احساس می شود و گاهی نیزتا گلو افزایش می یابد و منجر به یک طعم اسیدی یا تلخ در دهان می شود. این حالت اغلب بعد از غذا خوردن، هنگام خوابیدن و یا در شب بیشتر است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، سوزش در قفسه سینه نتیجه رفلاکس اسید است، یک پدیده که در آن معده مجبور به بازگشت مقداری از غذاهاست.

این مسئله اغلب زمانی رخ می دهد که ناحیه پایین دستگاه گوارش که وابسته به مری است، تضعیف یا به صورت غیر طبیعی شکننده می شود. غذاها و نوشیدنی هایی مانند قهوه، الکل، شکلات و غذاهای چرب یا تند می توانند باعث سوزش سر معده شوند. عوامل دیگری چون سیگار کشیدن، استرس و اضطراب، اضافه وزن و یا بارداری نیز سبب بروز این سوزش می شوند.

گفته می شود که سوزش سر معده در افراد مسن بیشتر اتفاق می افتد، اما هر کسی می تواند سوزش سر معده را تجربه کند.

اگر سوزش معده بصورت مکرر و بیش از دو بار در هفته باشد، باید به دکتر مراجعه شود.

برای کسانی که دچار سوزش سر معده هستند، آنتی اسیدهایی که در داروخانه یافت می شوند مفید هستند. آنتی اسید ها اسید معده را خنثی می کنند. یکی دیگر از گزینه های بدون نسخه، مهار کننده های پمپ پروتون هستند که همچنین برای کاهش اسید معده استفاده می شوند.

علاوه بر این، تغییر شیوه زندگی نیز می تواند در جلوگیری از سوزش معده مفید باشد. برای کاهش خطر رفلاکس اسید، می توان مصرف غذاهای مشتق شده را محدود کرد و غذاهای سبک تر را استفاده کرد.

منبع: www.independent.co.uk

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha