سه‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۴
کد خبر: 253921

رییس اداره محیط زیست شهر تهران گفت: ازهمه عزاداران درخواست می‌کنم در مراسم‌های عزاداری خود سلامت و بهداشت عمومی جامعه را مدنظر قرار دهند و محیط زیست برایشان دغدغه باشد.

توصیه‌های زیست محیطی به عزاداران حسینی

سلامت نیوز: رییس اداره محیط زیست شهر تهران گفت: ازهمه عزاداران درخواست می‌کنم در مراسم‌های عزاداری خود سلامت و بهداشت عمومی جامعه را مدنظر قرار دهند و محیط زیست برایشان دغدغه باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،محمدحسین بازگیر  اظهار کرد: مردم عزادار مراسم‌های مذهبی خود را به گونه‌ای برگزار کنند که هم مورد قبول خداوند باشد و هم صدمه‌ای به محیط زیست ما وارد نکند.

 

وی با بیان اینکه استفاده از ظروف یک بار مصرف نه تنها سلامت انسان را به خطر می‌اندازد بلکه برای طبیعت نیز خطرناک است، تصریح کرد: این نوع ظروف به دلیل اینکه دیر در طبیعت تجزیه می‌شوند سبب تخریب محیط می‌شوند، آلودگی پایداری را به وجود می‌آورد و آب و خاک را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

 

رییس اداره محیط زیست شهر تهران با تاکید بر اینکه در این ایام تا جایی که امکان دارد از ظروف یک‌بار مصرف استفاده نکنیم، گفت: علاوه بر این سعی کنیم در این ایام پسماندهای خود را مدیریت و از پخش کردن‌ آن‌ها در فضا خودداری و با پاکبان‌های شهر همکاری کنیم، همچنین ظروف یکبار مصرف گیاهی جایگزین خوبی برای  سایر ظروف یکبار مصرف پلاستیکی هستند.

بازگیر با اشاره به اینکه مدیریت هیات‌های مذهبی عالی‌ترین نوع مدیریت مردمی است، اظهار کرد: در خواست من از مردم و مسئولان این هیات‌ها این است که آب، خاک و سلامتی محیط را در نظر داشته باشند و برای حفظ آن‌ها تلاش کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: در ایام عزاداری در مصرف آب و انرژی صرفه‌جویی کنیم و مراقب ایجاد آلودگی‌های صوتی باشیم چرا که این نوع آلودگی می‌تواند موجب ناراحتی افراد بیمار شود.

رییس اداره محیط زیست شهر تهران در پایان تاکید کرد: انشاءالله بتوانیم عزاداری‌ها را در این ایام به گونه‌ای برگزار کنیم تا هم مورد قبول خداوند قرار بگیرد و هم به محیط زیست آسیبی وارد نکنیم.

 تجزیه ظروف پلاستیکی و کیسه‌های یکبار مصرف در طبیعت نه تنها می‌تواند حتی تا چهار قرن طول بکشد بلکه مواد شیمیایی موجود در آن می‌تواند از طریق خاک وارد آب، گیاهان و چرخه غذایی شود و صدمات جبران‌ناپذیر بهداشتی و اقتصادی برجای بگذارد. با وجود تمام این‌ها تنها در کشور ما سالانه حدودا ۱۸۵ هزار تن پلاستیک تولید می‌شود و از این منظر جزو ۱۰ کشور پر مصرف ظروف یکبار مصرف در دنیا هستیم.

ظروف گیاهی جایگزین بسیار مناسبی برای ظروف یکبار مصرف پلاستیکی هستند. شکل و ظاهر این ظروف کاملا مشابه ظروف پلاستیکی است با این تفاوت که زیست تخریب‌پذیر هستند. طبق تحقیقات صورت گرفته زمان برگشت ظروف پلاستیکی یکبار مصرف به طبیعت ۲۰۰ تا ۴۰۰ سال است، اما این زمان برای ظروف یک بار مصرف گیاهی که از نشاسته ذرت اصلاح شده تهیه شده پنج تا شش ماه بدون هیچ آسیب زیست محیطی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha