عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت مجلس، با تاکیدبراینکه وزارت بهداشت تنها به دپوی مواد اولیه تولید دارو پرداخته است این اقدام را بی‌تاثیر بر وضعیت عرضه در بازار دارو دانست.

دپوی دارو توسط وزارت بهداشت تاثیری بر میزان عرضه دارو در بازار ندارد

سلامت نیوز:عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت مجلس، با تاکیدبراینکه وزارت بهداشت تنها به دپوی مواد اولیه تولید دارو پرداخته است این اقدام را بی‌تاثیر بر وضعیت عرضه در بازار دارو دانست.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت،منوچهر جمالی سوسفی با اشاره به تاثیر دپوی دارو توسط مسئولان حوزه سلامت بر بازار دارو که برخی از آن تحت عنوان عاملی در جهت افزایش نرخ و کمبود داروها یاد می‌کنند، گفت: هدف از دپوی دارو این نیست که از بازار مصرف کم کرده و در انبارها نگهداری کنیم، بلکه قرار است مواد اولیه دارو را برای چند ماه تولید داشته باشیم، از سوی دیگر باید دقت کنیم به اندازه‌ای تولیدات دارو داشته باشیم که با وجود مواد اولیه‌ای که در اختیار داریم بتوانیم در ماه‌های آینده نیز پاسخگوی نیاز بیماران باشیم.

نماینده مردم رودبار درمجلس شورای اسلامی، ادامه داد: البته کنترل مصرف دارو نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، به این صورت که بر تجویز و مصرف داروهای OTC و سایر داروهایی که تحت پوشش بیمه‌ها قرار دارند، نظارت دقیقی صورت بگیرد.

این نماینده مردم درمجلس دهم، در مورد فوریتی شدن داروهایی همچون آموکسی سیلین تصریح کرد: داروهای آنتی‌بیوتیک که در خط اول استفاده بیماران قرار دارد، باید در دسترس مردم قرار بگیرد، ضمن اینکه آموکسی سیلین از جمله داروهایی است که پزشکان و دندانپزشکان به مقدار زیادی تجویز می‌کنند و این امری منطقی است که این دارو در خط اول تجویز آنتی‌بیوتیک‌ها قرار داشته باشد، بنابراین در هر شرایطی باید این نوع داروها به‌راحتی در دسترس بیماران قرار بگیرد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، یادآورشد: داروی آموکسی سیلین در داخل کشور تولید می‌شود و شاید به این دلیل که واردات مواد اولیه دارو با مشکل مواجه شده، در لیست داروهای فوریتی قرار گرفته است، بنابراین باید مواد اولیه برای تولید داروها برای چند ماه دپو شود که چنین کمبودهایی در بازار ایجاد نشود.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha