سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: نخستین جلسه کمیته مشترک تعزیرات و وزارت بهداشت برای برخورد با تخلفات این حوزه برگزار شد و با تداوم همکاری ها نظارت تعزیرات بر حوزه بهداشت، دارو و درمان منسجم تر می شود.

نظارت بر حوزه بهداشت، دارو و درمان منسجم تر می شود

سلامت نیوز: سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: نخستین جلسه کمیته مشترک تعزیرات و وزارت بهداشت برای برخورد با تخلفات این حوزه برگزار شد و با تداوم همکاری ها نظارت تعزیرات بر حوزه بهداشت، دارو و درمان منسجم تر می شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،سید یاسر رایگانی، افزود: کمیته مشترک سازمان تعزیرات و وزارت بهداشت با دستور وزیران دادگستری و بهداشت به منظور پیشگیری از تخلفات حوزه سلامت و تسهیل در رسیدگی همچنین افزایش بازدارندگی برخورد با تخلفات تشکیل شد.
وی ادامه داد: در اولین جلسه این کمیته، معاونان و مدیران وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان تعزیرات حکومتی همچنین روسای دانشگاه های علوم پزشکی تهران حضور داشتند و توافق های خوبی صورت گرفت.


رایگانی با بیان اینکه جلسات این کمیته ادامه دارد، اظهار داشت: رسیدگی به پرونده های حوزه بهداشت، دارو و درمان تخصصی است و نیازمند همفکری و مشاوره از سوی وزارت بهداشت هستیم تا همانگونه که در پرونده های صنفی، اتحادیه ها و اصناف با تعزیرات همکاری می کنند در مورد پرونده های حوزه سلامت هم نظارت ها کیفی شود و اثربخشی اقدامات ارتقا یابد.


وی با اشاره به بسته های پیشنهادی تعزیرات برای اصلاح قوانین که اکنون در مجلس شورای اسلامی مطرح است، گفت: اصلاح قوانین مربوط به حوزه بهداشت، دارو و درمان مورد تاکید قرار گرفته است زیرا این قوانین قدیمی و اغلب، جرایم آنها بازدارندگی کافی را ندارد.
پیشتر، رایگانی گفته بود که در پنج ماهه نخست امسال 192هزار و 498 فقره پرونده در بخش کالا، خدمات، بهداشت و قاچاق در تعزیرات تشکیل شده که از این تعداد چهار هزار و 371 پرونده در زمینه بهداشت، درمان و دارو است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha