پرویز افشار در مورد برنامه‌های جمع‌آوری و نگهداری معتادان همزمان با آغاز فصل پاییز و زمستان عنوان کرد: همزمان با برنامه ششم توسعه وظیفه سنگین نگهداری و درمان معتادان بر عهده سازمان بهزیستی و با همکاری شهرداری‌ها گذاشته شده است.

شهرداری به تعهداتش برای ساخت کمپ‌های جدید معتادان عمل نکرد

سلامت نیوز:پرویز افشار در مورد برنامه‌های جمع‌آوری و نگهداری معتادان همزمان با آغاز فصل پاییز و زمستان عنوان کرد: همزمان با برنامه ششم توسعه وظیفه سنگین نگهداری و درمان معتادان بر عهده سازمان بهزیستی و با همکاری شهرداری‌ها گذاشته شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از جهان صنعت ،این مسوولیت شامل دو بخش «راه‌اندازی مراکز درمان و کاهش آسیب‌دیدگان» و راه‌اندازی «مراکز جامع صیانت و توانمندسازی بهبود‌یافتگان» است که مراکز درمان و کاهش آسیب همان مراکز موضوع ماده ۱۶ هستند.
او با بیان اینکه در مجموع حدود ۱۸ تا ۲۰ مرکز موضوع ماده ۱۶ در کشور مشغول فعالیت هستند، اظهار کرد: این مراکز ظرفیت مشخصی دارند اما چندین برابر آنها، مراکز تبصره ٢ ماده ۱۶، یعنی کمپ‌ها آماده پذیرش معتادان هستند.


سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر در ادامه تصریح کرد: شهرداری‌ تهران این مراکز مانند «بهاران» را با نیت خاصی یعنی توانمند‌سازی بهبود یافتگان اختیاری تاسیس کردند، که معتقدیم بر اساس بند ب ماده ۸۰ قانون برنامه ششم توسعه این مراکز باید به مراکز جامع صیانت و توانمندسازی بهبود‌یافتگان تبدیل شوند.
افشار با بیان اینکه بر اساس قانون، شهرداری تهران متعهد است در هر منطقه ٢٢ گانه شهر تهران، ۲ مرکز ماده ۱۶ راه‌اندازی کند، گفت: یعنی در مجموع شهرداری باید ۴۴ مرکز با ظرفیت ۱۵۰ نفر و در مجموع برای ظرفیت ۶۶۰۰ نفر مرکز ماده ۱۶ راه‌اندازی کند که این تعهد تا‌کنون انجام نشده است.


سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه ظرفیت مراکز ماده ۱۶ و تبصره ۲ در تهران بیش از ۸۰۰۰ نفر است اظهار کرد: در حال حاضر بخش قابل توجهی از معتادان در مراکز تبصره ٢ ماده ۱۶ نگهداری می‌شوند و اگر نیاز به افزایش ظرفیت وجود داشته باشد مقدمات آن را فراهم می‌کنیم.
افشار در ادامه تاکید کرد: به مرکز اخوان واقع در ملارد نیز فاز جدیدی اضافه شده است. برای جبران مساله کمبود آب آشامیدنی نیز که پیش از این مشکلاتی وجود داشت با مرکز آب این منطقه مشغول رایزنی و حل مساله هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha