رییس پلیس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ از شناسایی مدارس واقع در نقاط آلوده و حاشیه‌ای در معرض خطر همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید در مهرماه خبر داد.

پاکسازی اطراف مدارس و دانشگاه‌ها از معتادان متجاهر و خرده‌فروشان

سلامت نیوز:رییس پلیس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ از شناسایی مدارس واقع در نقاط آلوده و حاشیه‌ای در معرض خطر همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید در مهرماه خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ،سرهنگ محمد بخشنده درباره تدابیر پلیس مبارزه با موادمخدر تهران در آستانه بازگشایی مدارس اظهارکرد: برای بازگشایی مدارس طرح ویژه‌ای داریم و در همین راستا نیز جلسات هماهنگی مختلفی را با دیگر یگان‌های پلیس، آموزش‌وپرورش، شهرداری و... 
برگزار کرده‌ایم.


وی با بیان اینکه مأموران پلیس مبارزه با موادمخدر اقدام به شناسایی مدارس واقع در نقاط آلوده و حاشیه‌نشین کرده‌اند، گفت: به‌عنوان مثال مدارسی که در مجاورت مناطقی که معتادان متجاهر در آن حضور دارند یا مدارس واقع در مناطق حاشیه‌نشین که درگذشته مواردی از حضور معتادان در آن گزارش شده یا خرده‌فروشان موادمخدر در آن فعالیت کرده‌اند، شناسایی شده و تحت‌پوشش قرار گرفته‌اند.


بخشنده با بیان اینکه 50‌نقطه حاشیه‌نشین در تهران و اطراف تهران وجود دارد، گفت: پلیس مبارزه با موادمخدر در مدارس واقع در این مناطق نیز اقدامات ویژه‌ای را در دستور کار خود قرار داده است و از طریق انجام کار فرهنگی با همراهی معلمان پرورشی، مشاوران، مأمورن پلیس‌، گروه‌های هنری و... اقدام به فرهنگسازی در حوزه مبارزه با موادمخدر و ارتقاء توانایی «نه» گفتن دانش‌آموزان به اعتیاد و دخانیات خواهیم کرد.
رییس پلیس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ با اشاره به گروه‌های هدف این پلیس برای آموزش، خاطرنشان کرد: علاوه‌بر ارائه آموزش به دانش‌آموران، برنامه آموزشی برای معلمان و والدین دانش‌آموزان نیز پیش‌بینی شده است که در طول سال تحصیلی به آنان ارائه خواهد شد.


وی با تاکید بر اینکه پلیس مبارزه با موادمخدر، اطراف مدارس و دانشگاه‌ها را از وجود معتادان متجاهر و خرده‌فروشان موادمخدر پاکسازی خواهد کرد، گفت: در این زمینه طرح مصوب داریم و اجازه نخواهیم داد معتاد و فروشنده‌ای در اطراف مدارس باشد و تحرکات 
این چنینی در اطراف فضاهای آموزشی رصد می‌شود.
به گفته رییس پلیس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ، این پلیس با دانشگاه آزاد هم تفاهم‌نامه‌ای امضاء کرده و مقرر شده تا کارشناسان پلیس طی ساعاتی بتوانند با دانشجویان در این موارد صحبت کرده و هشدارهای لازم به آنان داده شود.
بخشنده اضافه کرد: در مدارس نیز با هماهنگی مدیران مدارس ساعاتی از کلاس‌های پرورشی یا آمادگی دفاعی و‌... برای ارائه این آموزش‌ها به دانش‌آموزان اختصاص می‌یابد.


وی با تاکید بر اینکه برخورد با معتادان متجاهر و خرده فروشان موادمخدر جزو دغدغه‌ها و اولویت‌های شهروندان است، اظهارکرد: از شهروندان نیز می‌خواهم که با پلیس همکاری کرده و هرگونه موارد مشکوک را از طریق تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 اطلاع‌رسانی کنند.
پیش‌تر در خرداد ماه سردار مسعود زاهدیان گفته بود: پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا در راستای اقدامات پیشگیرانه خود در سال گذشته، بیش از ۵۰۰ مدرسه در سراسر کشور را که در مناطق آلوده قرار داشتند شناسایی کرده و در همین راستا از اطراف این مدارس بیش از 2‌ هزار کیلوگرم انواع موادمخدر را کشف و ضبط کردند. 
وی با بیان اینکه در اجرای این طرح دستگیری معتادان متجاهر و پاکسازی آنان از اطراف مدارس نیز اجرا شده است، افزود: برای امسال نیز ۲۰۰۰‌مدرسه هدف‌گذاری شده است. این کشفیات داخل مدارس نبوده بلکه در اطراف مدارس بوده و انواع قرص‌ها، گل، ماری‌جوانا و حشیش از انواع مواد کشف 
شده است. 
رییس پلیس مبارزه با مواد‌مخدر ناجا همچنین در ادامه از کشف ۷۱۳‌تن انواع مواد‌مخدر در سال گذشته از سوی پلیس مبارزه با مواد‌مخدر خبر داد و گفت: این کشفیات نسبت به مدت مشابه سال قبل‌تر خود افزایشی ۱۴‌درصدی داشته است. همچنین مجموعه کشفیات مواد‌مخدر در سال گذشته ۸۰۸‌تن بوده که منهای ۷۱۳ تنی که از سوی ناجا کشف شد، مابقی آن از سوی عوامل سپاه، گمرک، پست و‌... کشف شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha