سخنگوی سازمان ثبت‌احوال گفت: کسانی که کارت ملی هوشمندشان را به هر دلیلی گم کرده‌اند برای دریافت المثنی آن باید فقط به ثبت‌احوال مراجعه کنند و صدور المثنی کارت ملی هوشمند نیز هزینه‌ای در پی دارد.

هزینه صدور کارت ملی المثنی چقدر است؟

سلامت نیوز: سخنگوی سازمان ثبت‌احوال گفت: کسانی که کارت ملی هوشمندشان را به هر دلیلی گم کرده‌اند برای دریافت المثنی آن بایستی فقط به ثبت‌احوال مراجعه کنند و همچنین صدور المثنی کارت ملی هوشمند نیز هزینه‌ای در پی دارد.

به گزارش سلامت نیوز، سیف‌الله ابوترابی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه کسانی که کارت ملی هوشمندشان را به هر دلیلی گم کرده‌اند برای دریافت المثنی آن بایستی فقط به ثبت‌احوال مراجعه کنند، اظهار کرد: هزینه‌ای که افراد به ثبت‌احوال برای صدور کارت ملی هوشمندشان پرداخت می‌کنند در ثبت‌نام بار اول ۲۰ هزارتومان، هزینه صدور کارت هوشمند ملی ناشی از فقدان(نوبت اول)۴۰هزارتومان،هزینه صدور کارت هوشمند ملی ناشی از فقدان(نوبت دوم)۷۰هزارتومان و هزینه صدور کارت ملی هوشمند ناشی از فقدان(نوبت سوم و پس از آن )۱۰۰هزارتومان است.

وی ادامه داد: تاکنون حدود ۴۶میلیون نفر تکمیل ثبت نام انجام داده‌اند و برای بیش از ۴۳ میلیون نفر کارت ملی هوشمند صادر شده است وحدود ۱۴تا ۱۶میلیون نفر هم واجد شرایط برای دریافت کارت ملی هوشمند نیز هستند. همچنین برای کسانی که کارت اولی هستند یعنی برای اولین بار کارت ملی هوشمند دریافت می‌کنند تدابیری اندیشیده شده که کارت‌هایشان را دریافت کنند اما کسانی که کارت قدیمی دارند و می‌خواهند کارت‌ ملی هوشمند دریافت کنند نیز به زودی پس از داخلی سازی بدنه کارت ملی به دستشان خواهد رسید.

سخنگوی سازمان ثبت‌احوال در بخش دیگری از صحبت‌هایش اظهار کرد: کسانی که می‌خواهند در این ایام برای زیارت به کربلا مشرف شوند اما کارت ملی آنها گم شده و یا کلا دریافت نکرده‌اند می‌توانند از شناسنامه و کد ملی‌شان استفاده کنند و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha