رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم آرایشی و بهداشتی کرج با اشاره به افزایش قیمت این محصولات در روزهای اخیر، گفت: مواد شوینده و لوازم بهداشتی سلولوزی همگی با افزایش قیمت سه برابری مواجه بوده‌اند که علت آن کمبود واردات و ثبت سفارش با ارز غیر دولتی است.

واردات لوازم آرایشی به صفر رسیده است

سلامت نیوز:رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم آرایشی و بهداشتی کرج با اشاره به افزایش قیمت این محصولات در روزهای اخیر، گفت: مواد شوینده و لوازم بهداشتی سلولوزی همگی با افزایش قیمت سه برابری مواجه بوده‌اند که علت آن کمبود واردات و ثبت سفارش با ارز غیر دولتی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،محمدابراهیم شهبازی با اشاره به افزایشی که اخیراً در قیمت اجناس مختلف در بازار رخ داده است، افزود: در زمینه لوازم آرایشی تقریباً قیمت همه اجناس چند برابر شده است به همین دلیل تعداد شرکت‌هایی که واردات اجناس آرایشی و بهداشتی را برعهده دارند کاهش یافته و عملاً  به جز تعدادی معدود، ثبت سفارشی انجام نمی‌شود.

وی با بیان اینکه چنین وضعیتی باعث توقف واردات لوازم آرایشی و بهداشتی شده است؛ توضیح داد: در بازه زمانی اخیر هیچ گونه واردات لوازم آرایشی نداشته‌ایم و محصولاتی که هم اکنون در بازار وجود دارد خریدهای قدیمی است.

شهبازی در ادامه اعلام کرد: مواد شوینده و  لوازم بهداشتی سلولوزی همگی با افزایش قیمت سه برابری مواجه بوده‌اند که علت آن کمبود واردات و ثبت سفارش با ارز غیر دولتی است.

وی در پاسخ به اینکه احتکار چقدر در افزایش قیمت این محصولات نقش داشته است گفت: اصلاً این محصولات وجود ندارند که کسی آن را احتکار کند؛ هزینه احتکار و نگهداری بسیار بالاست و از طرفی با توجه به کوتاه بودن دوره انقضا محصولات در خطر فساد هستند و به نوعی توجیه اقتصادی ندارد.

وی در خصوص نیاز کشور به واردات اقلام آرایشی و بهداشتی خاطرنشان کرد: حتی آلمان و اسپانیا هم نمی‌توانند به تنهایی یک محصول آرایشی تولید کنند و بالاخره در یک جزئی به واردات نیازمندند و ایران هم از این قضیه مستثنی نیست.

شهبازی در پایان با انتقاد از فروش لوازم آرایشی و بهداشتی در برخی داروخانه‌ها نیز اعلام کرد: عرضه این اقلام به هیچ عنوان به داروخانه مربوط نمی‌شود اما برخی داروخانه‌ها این کار را به شخصی واگذار می‌کنند تا این محصولات را عرضه و به هر قیمتی که مد نظرشان است به فروش برسانند که متأسفانه مردم از این مسئله بی اطلاع هستند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha