به تازگی فیلمی از وزیر بهداشت در فضای مجازی منتشر شده که در آن قاضی‌زاده به پیرمردی که از هزینه‌های فیزیوتراپی گله ‌می‌کند، می‌گوید: «فیزیوتراپی کاری ندارد باید بمالید، خودتان انجام دهید!». این نحوه پاسخگویی قاضی‌زاده با واکنش‌های بسیاری از سوی مردم و کاربران فضای مجازی و هم‌چنین جامعه فیزیوتراپی کشور همراه بود.

واکنش دبیر انجمن فیزیوتراپی استان تهران به صحبت‌های وزیر بهداشت

سلامت نیوز: به تازگی فیلمی از وزیر بهداشت در فضای مجازی منتشر شده که در آن قاضی‌زاده به پیرمردی که از هزینه‌های فیزیوتراپی گله ‌می‌کند، می‌گوید: «فیزیوتراپی کاری ندارد باید بمالید، خودتان انجام دهید!». این نحوه پاسخگویی قاضی‌زاده با واکنش‌های بسیاری از سوی مردم و کاربران فضای مجازی و هم‌چنین جامعه فیزیوتراپی کشور همراه بود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس؛  طی روزهای گذشته فیلمی از نحوه پاسخگوی وزیر بهداشت به یک بیمار در فضای مجازی دست به دست می‌شود که در آن قاضی‌زاده به یک پیرمرد بیمار که از هزینه‌ها و نداری گله می‌کند با خنده پاسخ می‌دهد. وزیر بهداشت در جواب این بیمار که می‌گوید هزینه فیزیوتراپی را ندارد میگوید: «کاری ندارد خودتان انجام دهید، باید بمالید فقط.»

در پی همین صحبت‌ها، عبدالرحمان اهوازیان، دبیر انجمن فیزیوتراپی استان تهران طی بیانیه‌ای نسب به نحوه پاسخگوی هاشمی به این بیمار واکنش نشان داد. این این بیانیه آمده است:

همانگونه که مستحضر هستید رشته فیزیوتراپی یکی از رشته های مهم درمانی به شمار می‌آید که با توجه به تغیر سبک زندگی و صنعتی شدن جوامع و رشد چشمگیر بیماری‌های اسکلتی عضلانی از یک سو و همچنین افزایش طول عمر و سالمندی جمعیت از سوی دیگر،  نیاز و ضرورت حضور این خدمت در تمامی جوامع را بیش از پیش ضروری ساخته به نحوی که کارشناسان این رشته را جز ده شغل برتر در سالهای آینده پیش بینی کرده اند.

بی شک در کشور ما نیز همچون سایر کشورها جامعه فیزیوتراپی با سابقه ای بیش از ٥٠ سال و همچنین دپارتمان های مختلف اموزشی و حضور بیش از ٧٠٠٠ همکار فیزیوتراپیست در کشور بار مهمی از سلامت جامعه را به دوش کشیده اند که از خدمات ارزنده همکاران عزیزم باید به خدمت رسانی به جانبازان جنگ تحمیلی و همچنین با توجه به آمار بالای تصادفات جاده ای کمک به آسیب دیدگان این حوادث و خدمت به دردمندان این سرزمین اشاره کرد که با کمبود امکانات و سنگ اندازی هایی که جلوی رشد این رشته شده است باید به آن مدال افتخار داد.

متاسفانه در روزهای گذشته شاهد پخش کلیپی در فضای مجازی از شخص اول سیستم نظام سلامت کشور بوده ایم که خطاب به بیمار دردمندی که تقاضای کمک دارد با واژه ای نامناسب به این قشر خدوم و زحمتکش توهین میکنند و حال جای این سوال وجود دارد که آیا ایشان واقعا نمیدانند فیزیوتراپی چیست ؟

اگر میدانند و اینگونه میگویند که باید تاسف خورد و اگر نمیدانند که به عنوان شخص اول سلامت کشور  باز نیز  فقط  تاسف خورد.

امروز ایشان باید پاسخگو باشند که در دوران حضورشان در این ٥ سال چه قدم سازنده ای در خصوص رشد رشته فیزیوتراپی برداشته اند و چه گره ای از مشکلات این رشته باز کرده‌اند! ما تنها شاهد ان بودیم که روز به روز به حجم زیاد مشکلات همکاران ما افزوده شده است که بر شمردن این مشکلات در حوصله این بحث نمی‌گنجد .

در پایان به عنوان عضو کوچکی از جامعه فیزیوتراپی کشور ضمن اعلام اعتراض و ناراحتی همکاران خدوم و زحمتکشم در سرتاسر کشور امیدوارم که ایشان به عنوان یک عضو دانشگاهی نسبت به این امر واکنش نشان داده و ضمن عذرخواهی از جامعه بزرگ فیزیوتراپی کشور نسبت به کاهش ناراحتی و  ترمیم احساسات جریحه دار شده این عزیزان اقدام بورزند .

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha