عضو هیأت علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی بااشاره به لزوم عذرخواهی وزیر بهداشت از مردم گفت: ایشان زمانی که توانایی پاسخ مطالبات مردمی را ندارند، موضوع را به کسی که می‌تواند پاسخگو باشد ارجاع دهند.

وزیر بهداشت به دلیل توهین به مردم عذرخواهی کند

سلامت نیوز: عضو هیأت علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی بااشاره به لزوم عذرخواهی وزیر بهداشت از مردم گفت: ایشان زمانی که توانایی پاسخ مطالبات مردمی را ندارند، موضوع را به کسی که می‌تواند پاسخگو باشد ارجاع دهند.

به گزارش سلامت نیوز، ایرج عبداللهی عضو هیأت علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در گفت‌وگو با فارس، در ارتباط با سخنان وزیر بهداشت در پاسخ به گلایه‌مندی مردی در شهرستان بجستان به دلیل نبود فیزیوتراپیست، اظهار داشت: هر چند که ما درک می‌کنیم وزیر بهداشت در شرایطی قرار می‌گیرند که گاهی مجبور می شوند سریع جواب دهند، ولی به هر حال باید ایشان ملاحظات را در بیان مطالب درنظر گیرند و زمانی که توانایی پاسخ در این موارد را ندارند، موضوع را به کسی که می‌تواند پاسخگو باشد باید ارجاع  دهند.

وی افزود: اقدام وزیر بهداشت هم نوعی تحقیر فرد نیازمند تلقی می‌شد و هم نوعی توهین به رشته فیزیوتراپی بود و من به شخصه حق می‌دهم به مردم و فیزیوتراپیست‌ها نسبت به این مسئله گلایه‌مند باشند.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی ادامه داد: از شأن وزیر بهداشت کاسته نمی‌شود اگر عذرخواهی کند و بگوید در شرایط نامناسب چنین سخنانی مطرح شده است. فیزیوتراپی رشته‌ای مهم در توانبخشی بوده و وزیر بهداشت خود نیز به این مسئله واقف است، بنابراین به کارگیری کلمات مطرح شده اصلا مناسب نبود.

عبداللهی تصریح کرد:‌ انتظاری که از وزیر بهداشت داریم این است که اگر حداقل دردی دوا نمی‌کند، نمکی بر زخم‌ها نپاشد، امروزه فیزیوتراپیست‌ها با چالش‌های مختلف صنفی و علمی آکادمیک مواجهند که لازم است رفع مشکلات آنها مدنظر مسئولان باشد.

وی عنوان کرد: سالهاست که فیزیوتراپ‌ها درخواست دارند که رشته آنها از مقطع کارشناسی به دکترای حرفه‌ای ارتقا یابد ولی طی سالهای اخیر متأسفانه با موانعی که در وزارت بهداشت ایجاد شده، جلوی ارتقای این رشته گرفته شده است.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی خاطرنشان کرد: مشکلات صنفی فیزیوتراپیست‌ها نیز کم نیست و سالهاست که تعرفه این قشر از جامعه تغییری نکرده است،‌از طرفی مراکز فیزیوتراپی به لحاظ مالی تحت فشار هستند و سازمان‌های بیمه‌گر نیز همکاری لازم را انجام نمی‌دهند.

عبدالهی با اشاره به اینکه به دلیل پاسخ نامناسب و دیرهنگام روابط عمومی وزارت بهداشت متاسفانه مشکل پیش امده به خارج از کشور و رسانه‌های بیگانه هم رسید، گفت: حداقل روابط عمومی این وزارتخانه باید از مردم عذرخواهی می‌کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha