مدیرکل آزمایشگاه های مرجع کنترل سازمان غذا و دارو، گفت: با گران شدن مواد غذایی، تقلب در آن افزایش می یابد و این تقلب زمانی خطرناک می شود که با مواد غیرمجاز و سمی صورت بگیرد.

گرانی، تقلب در موادغذایی را افزایش می دهد

سلامت نیوز: مدیرکل آزمایشگاه های مرجع کنترل سازمان غذا و دارو، گفت: با گران شدن مواد غذایی، تقلب در آن افزایش می یابد و این تقلب زمانی خطرناک می شود که با مواد غیرمجاز و سمی صورت بگیرد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ، بهرام دارایی در این خصوص توضیح داد: مساله تقلب در دنیا به دو شکل کم فروشی و استفاده از مواد غیرمجاز شیمیایی صورت می گیرد که پیگیری هر دو نوع تقلب بسیار بااهمیت است.


به گزارش سازمان غذا و دارو،وی افزود: کم فروشی بیشتر در حوزه محصولات غذایی بکر مانند افزودن روغن کم ارزش به روغن زیتون و همچنین زعفران مشاهده می شود.


مدیرکل آزمایشگاه های مرجع کنترل سازمان غذا و دارو با اشاره به پدیده تقلب در سایر محصولات سلامت محور، اظهار داشت: موضوع تقلب در حوزه مکمل ها نیز مطرح است و اگر مکمل تغذیه ای به عنوان مکمل گیاهی و شیمیایی به فروش برسد، مصداق تقلب تلقی می شود. این مساله زمانی خطرناک تر است که از موادی مانند آمفتامین ها برای تولید مکمل ها استفاده شود.


دارایی از بررسی و نظارت بر مکمل های ورزشی تولید داخل و وارداتی در سطح عرضه خبر داد و گفت: تعدادی از مکمل های ورزشی را بررسی می کنیم که امیدواریم بتوانیم در فرایند کنترل نتایج بهتری کسب کنیم.


وی با تاکید بر نظارت و برخورد با انواع تقلب در حوزه کالاهای سلامت محور، خاطرنشان کرد: کار ما نظارت، شناسایی تخلفات، برخورد با متخلفان و جمع آوری محصولات تقلبی از دسترس مصرف کنندگان است.


دارایی تصریح کرد: در کشور ما به دلیل کنترل بر تولید و واردات مکمل ها، وضعیت به نسبت بهتر است اما در اروپا و آمریکا مکمل های تولیدی بر اساس اعلام تولیدکننده تائید می‌شود و سازمان غذا و داروی آمریکا آن را بررسی نمی کند، مگر آنکه خلاف ادعا ثابت شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha