وحید محمدی‌تبار گفت: با افزایش آگاهی مردم، سطح آموزش، فرهنگ‌سازی و تلاش و پشتکار مسوولان مربوطه و تشکل‌های مردم‌نهاد، وسعت آتش‌سوزی‌ها در سه ماهه اخیر (تیر، مرداد و شهریور) نسبت به مدت مشابه سال قبل، حدود ۵۰ درصد کاهش یافت‌. سال پیش ۹۰ فقره آتش‌سوزی به میزان ۵۳۵ هکتار در سطح مراتع و جنگل‌های استان رخ داد، اما امسال ۵۰ فقره آتش‌سوزی در وسعت ۳۵۵ هکتار وجود داشت‌.

آتش‌سوزی در ۳۵۵ هکتار از جنگل‌های کهگیلویه‌و‌بویراحمد در تابستان

سلامت نیوز:وحید محمدی‌تبار گفت: با افزایش آگاهی مردم، سطح آموزش، فرهنگ‌سازی و تلاش و پشتکار مسوولان مربوطه و تشکل‌های مردم‌نهاد، وسعت آتش‌سوزی‌ها در سه ماهه اخیر (تیر، مرداد و شهریور) نسبت به مدت مشابه سال قبل، حدود ۵۰ درصد کاهش یافت‌. سال پیش ۹۰ فقره آتش‌سوزی به میزان ۵۳۵ هکتار در سطح مراتع و جنگل‌های استان رخ داد، اما امسال ۵۰ فقره آتش‌سوزی در وسعت ۳۵۵ هکتار وجود داشت‌.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از جهان صنعت ،مدیرکل مدیریت بحران استان کهگیلویه‌و‌بویراحمد خاطرنشان کرد: سرعت عمل و حداکثر زمان کنترل بحران آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌های این استان از سه شبانه‌روز به حداکثر هشت ساعت کاهش یافت که این مهم ممکن نبود مگر با همبستگی، هماهنگی و اقدام مشترک دستگاه‌های مسوول و آحاد مردم و نهادهای انقلابی و منابع طبیعی استان، فرماندهی یگان حفاظت و همه پرسنل محیط‌زیست استان و در مواردی هم که نیاز بود، سپاه، بسیج و هلال‌احمر استان، مردانه پای کار بودند‌.
به گفته فرماندار بویراحمد بیشتر آتش‌سوزی‌های امسال عمدی و به تحلیل اکثر کارشناسان امر تاحدودی انگیزه‌هایی از قبیل زمین‌خواری دارد و انتظار ویژه مدیریت بحران از مسوولان ذی‌ربط پیگیری و برخورد شدید در این خصوص است‌.
محمدی‌تبار گفت: کمبود امکانات و نیروی انسانی، جدی‌ترین چالش است و امسال نتوانستیم تجهیزات برای مدیریت بحران و دستگاه‌های ذی‌ربط خریداری کنیم. به‌علل نداشتن ثبات قیمت‌ها که خوشبختانه با تدبیر فیلی معاون امور عمرانی و همکاری نوروزی رییس سازمان برنامه و برنامه‌ریزی یک میلیارد تومان اعتبار بحران که امکان برگشت داشت به شهرداری‌های مناطق محروم استان اختصاص یافت و مانع برگشت این اعتبارات شدیم و آن‌ را میان آب و فاضلاب روستایی و شهرداری‌های دهدشت، دیشموک، لنده، سوق، قلعه رئیسی، پاتاوه، مارگون، چیتاب و‌. ‌. ‌. توزیع کردیم‌.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha