مدیرکل آموزش‌وپرورش شهر تهران از انحلال کامل مدرسه معین و همچنین نرخ بالای آسیب اجتماعی دانش‌آموزی در تهران خبر داد‌.

سلامت نیوز:مدیرکل آموزش‌وپرورش شهر تهران از انحلال کامل مدرسه معین و همچنین نرخ بالای آسیب اجتماعی دانش‌آموزی در تهران خبر داد‌.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از جهان صنعت ، عباسعلی باقری گفت: در حال حاضر بیش از چهار هزار مدرسه با ۲۵ هزار کلاس در تهران وجود دارد‌. همچنین حدود سه هزار نفر از افرادی که امکان بازنشستگی داشتند درخواست کار مجدد داده‌اند و ۷۰۰ نفر ورودی جدید ۶۰۰ نفر ورودی از طریق نقل و انتقالات به تهران آمدند اما در عین حال ۸۰۰ نفر نیز از تهران انتقالی گرفتند‌.


مدیرکل آموزش‌و پرورش تهران در ادامه درباره آموزشگاه‌های شهر تهران و برگزاری آزمون در مقطع ابتدایی ادامه داد: در مقطع ابتدایی هیچ آموزشگاهی در تهران مجوز برگزاری آزمون ندارد و اگر این کار را انجام دهد متخلف است و اگر در مدرسه این کار انجام شود مدرسه لغو فعالیت می‌شود‌. خانواده‌ها نیز باید توجیه باشند که به جای تست و آزمون، خواستار آموزش مهارت‌های زندگی به فرزندانشان باشند‌. او درباره مبحث پراهمیت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در مدارس خصوصا در شهر تهران خاطرنشان کرد: واقعیت این است که در تهران بیش از دیگر نقاط در معرض آسیب قرار داریم و دانش‌آموزان نیز از این قاعده مستثنی نیستند‌. ما در طرح نماد در این رابطه والدین را آموزش می‌دهیم‌. در این طرح ۱۳ نهاد با ما همکاری دارند و تلاش می‌کنیم تعداد مدارس تهران در این طرح را به یک‌دهم مدارس شهر ارتقا دهیم‌.

در این حوزه پیشگیری از درمان بسیار مفیدتر است‌. برای همین ما مهارت‌آموزی و توانمندسازی دانش‌آموزان را در اولویت قرار داده‌ایم‌. ۳۰۰ مدرس در تهران در این زمینه آموزش دیده‌اند که عموما معلمان دوره دوم ابتدایی هستند‌. به گفته باقری مهم‌ترین رفتار پرخطر از نظر مدیران مدارس ترک تحصیل، کودکانی که مورد بهره‌کشی قرار می‌گیرند، بزهکاری، اقدام به خودکشی، انحرافات اخلاقی، مصرف مواد، کودکان کار، آسیب به خود و فرار از منزل است‌.


مدیرکل آموزش‌وپرورش شهر تهران مهم‌ترین عوامل زمینه‌ ساز این اتفاقات را از منظر مدیران مدارس خشونت خانگی، طلاق والدین، بدسرپرستی، فقر، اعتیاد، ارتکاب جرائم، کودک‌آزاری، مورد سوءاستفاده قرار گرفتن، ازدواج زودهنگام، حاشیه‌نشینی و اختلاف خانوادگی عنوان کرد‌. باقری همچنین در پاسخ به پرسش دیگری درباره آخرین وضعیت مدارس معین که نام آن تغییر کرده است، بیان کرد: این اولین باری است که بنده درباره مدرسه معین صحبت می‌کنم و متاسفم که هزاران نفر که هیچ اطلاعی درباره اتفاقات این مدرسه نداشتند درباره‌اش صحبت کردند‌. ابتدا صبر کردیم مراجع قضایی نظرشان را اعلام کنند‌.


او با اشاره به این موضوع که دوره متوسطه اول این مجتمع آموزشی دیگر وجود ندارد، تصریح کرد: وقتی دوره اول متوسطه این مدرسه منحل شد، به صورت اتوماتیک آن دو مقطع دیگر نیز منحل شد‌. اما کاربری زمین ساختمان این مجتمع آموزشی که چند بازنشسته آموزش‌وپرورش نیز آن را ساخته‌اند، همچنان آموزشی است‌. حالا آن کادر و مدیر رفته‌اند‌. سرمایه‌گذاران فرد واجدالشرایطی را که به تایید نهادهای ذی‌ربط رسیده به ما معرفی کردند و امروز که با شما صحبت می‌کنم مدرسه دیگری تشکیل شده است و همچنان مجوز دوره متوسطه اول به مدرسه جدید داده نشده است‌. دلیل اینکه با استعفای مدیر منطقه هم موافقت شد این بود که دوره اول متوسطه این مجتمع را منحل نکرده بود‌. مدیر مدرسه از مدیریت خلع شده و دو سال محرومیت از خدمت دارد و برای معاون خاطی نیز رای دادگاه صادر شده و دیگر نمی‌تواند معلم باشد‌.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha