متخصص طب ایرانی با حضور در برنامه مطب مجازی خبرگزاری فارس به سوالات مخاطبان پاسخ داد.

تاثیر خاک‌شیر بر سقط جنین/ بیماران قلبی از مصرف خودسرانه «زردچوبه» بپرهیزند

سلامت نیوز:متخصص طب ایرانی با حضور در برنامه مطب مجازی خبرگزاری فارس به سوالات مخاطبان پاسخ داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،علیرضا یارقلی متخصص طب ایرانی  درباره مصرف خودسرانه دمنوش‌ها اظهار داشت: در طب ایرانی مواد غذایی به چهار دسته غذا، غذای دارویی، دارو غذایی و دارو تقسیم‌بندی می‌شوند و باید توجه کنیم که مصرف داروها در بدن باعث ایجاد تغییراتی می‌شود.

وی افزود: مواد موجود در دمنوش‌ها بسیار حائز اهمیت هستند به طور مثال دمنوش به اثرات غذایی داشته اما دمنوش گزنه اثرات دارویی از خود نشان می‌دهد.

یارقلی با بیان اینکه دمنوش‌هایی که اثرات دارویی برخوردار هستند باید تحت نظر پزشک مصرف شود، توضیح داد: دز این داروها می‌تواند بین یک تا چهار درجه‌بندی شود و همچنین میزان استفاده از دمنوش‌ها و مدت زمان استفاده از آنها بسیار حائز اهمیت است.

متخصص طب ایرانی افزود: مصرف بیش از حد خاک شیر در مدت زمان طولانی می‌تواند باعث سقط جنین شود همچنین مصرف خودسرانه و بیش از حد زردجوبه برای بیمارانی که از داروی وارفارین استفاده می‌کنند می‌تواند مضر واقع شود و باعث رقیق شدن خون و خونریزی بدن فرد شود.

وی در پایان گفت: مصرف دمنوش‌هایی با دز دارویی یک تا ۲ عوارض زیادی برای فرد در پی نخواهد داشت. اما استفاده از دمنوش‌ها با دز بالایی شدید حتماً باید تحت نظر پزشک انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha