نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد برخی از درمان‌های "کایروپراکتیک" ممکن است به توان بینایی آسیب وارد کند.

مضرات درمان‌های "کایروپراکتیک" برای سلامت چشم

سلامت نیوز:نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد برخی از درمان‌های "کایروپراکتیک" ممکن است به توان بینایی آسیب وارد کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، خدمات درمانی کایروپراکتیک با تمرکز روی هماهنگ کردن استخوان‌ها در ستون فقرات و دیگر بخش‌های بدن برای درمان مشکلاتی از قبیل سردرد و درد کمر به کار گرفته می‌شود. هرچند، برخی از این روش‌ها می‌تواند با عوارض جانبی از جمله مشکلات بینایی همراه باشد.

کایروپراکتیک (Chiropractic) یا درمان دستی روشی در مراقبت‌های درمانی است که از طریق دستکاری ستون فقرات به دنبال کاهش درد است. اغلب از آن برای بر طرف کردن درد پشت و گردن استفاده می‌شود. گاهی نیز برای سردردها یا درد دست و پا از آن استفاده می‌کنند.

پزشکان آمریکایی با بررسی روی یک بیمار که به منظور تسکین سردرد تحت درمان‌های کایروپراکتیک قرار گرفته بود، مشاهده کردند: این زن دچار مشکلاتی در قدرت بینایی خود شده‌ است.

متخصصان در بررسی‌های بیشتر اظهار داشتند: برخی از انواع درمان‌های کایروپراکتیک ممکن است به رگ‌های خونی در شبکیه آسیب وارد کند. هرچند، احتمال ابتلا به این عارضه بسیار پایین است.

بررسی‌ها همچنین نشان می‌دهد که درمان‌های کایروپراکتیک می‌تواند خطرات جدی را متوجه سلامت قلب و عروق کند و ممکن است به رگ‌های خونی اصلی آسیب بزند. یکی از حائز اهمیت‌ترین خطرات، قطع رگ گردن است که می‌تواند به سکته مغزی منجر شود.

به گزارش مدیکال نیوز تودی، در سال ۲۰۱۴ میلادی انجمن قلب آمریکا در اطلاعیه‌ای به پزشکان نسبت به خطرات قطع رگ گردن هشدار داده و از آنان درخواست کردند بیماران خود را که تحت درمان‌های کایروپراکتیک قرار می‌گیرند نسبت به این موضوع آگاه سازند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha