دبیر انجمن علمی شنوایی شناسی ایران، فروش سمعک در خیابان جمهوری را زیر سئوال برد و گفت: سمعک های این خیابان، قاچاق است.

سمعک های خیابان «جمهوری» قاچاق است/فروش سمعک دست دوم در سایت ها

سلامت نیوز: دبیر انجمن علمی شنوایی شناسی ایران، فروش سمعک در خیابان جمهوری را زیر سئوال برد و گفت: سمعک های این خیابان، قاچاق است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، حمید جلیلوند در نشست خبری به مناسبت روز جهانی ناشنوایان، افزود: امروزه سمعک، معضل و درد مزمن خیابان است. ضمن اینکه اخیرا، فروش سمعک دست دوم در برخی سایت ها دیده می شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، ادامه داد: یکی دو سایت معروف، نسبت به فروش سمعک هایی که گارانتی آنها به نام شخص دیگری است، با چند برابر قیمت اقدام می کنند.

وی افزود: یک سمعک که توسط ادیولوژیست تجویز می شود و یک میلیون تومان قیمت دارد، در این سایت دست دوم آن به قیمت سه میلیون و ۸۵۰ هزار تومان به فروش می رسد.

جلیلوند با انتقاد از نبود نظارت بر چنین تخلفاتی، گفت: چرا وزارت بهداشت به کلینیک های شنوایی نظارت دارد، اما سراغ خیابان جمهوری و این سایت ها نمی رود.

وی با اشاره به این مطلب که امروزه سمعک آنالوگ کارایی لازم را ندارد، افزود: سمعک های خیابان جمهوری، از این نوع بوده و قاچاق است.

دبیر انجمن علمی شنوایی شناسی ایران، گفت: تمامی سمعک های خیابان جمهوری زیر یک میلیون هستند، چون از نوع قدیمی بوده و فناوری های لازم را ندارد.

وی ضمن توصیه به مردم و بیماران برای تجویز سمعک در کلینیک های شنوایی، گفت: فریب مغازه های خیابان جمهوری را نخورید.

جلیلوند ادامه داد: برندهای معروف سمعک فقط در کلینیک های شنوایی وجود دارد، چون شرکت های واردکننده محصولات خود را به کلینیک ها می دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha