معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی ۷ راهبرد اساسی این سازمان برای پیشگیری و مقابله با کودک‌آزاری را تشریح کرد.

۷ راهبرد سازمان بهزیستی برای پیشگیری از کودک‌آزاری

سلامت نیوز: معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی ۷ راهبرد اساسی این سازمان برای پیشگیری و مقابله با کودک‌آزاری را تشریح کرد.

به گزارش سلامت نیوز، حبیب‌الله مسعودی‌فرید درباره اهمیت کنترل و پیشگیری از کودک‌آزاری به پانا گفت: بهزیستی ۷ راهبرد اساسی برای کنترل و پیشگیری از کودک آزاری دارد که در حال تدوین برنامه مفصلی در این زمینه هستیم تا بتوانیم با اجرای این برنامه‌ها از موارد کودک آزاری پیشگیری کنیم.
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی افزود: اولین راهبرد، افزایش آگاهی مردم است و تمرکز بر توسعه آموزش مهارت‌های زندگی و فرزند پروری است. آگاه‌سازی راجع به قانون راهبرد دوم است که بسیار اهمیت دارد. هنوز خیلی از افراد نمی‌دانند که کودک‌آزاری جرم مشهود است.
وی افزود: شناسایی به هنگام و مداخله به هنگام اورژانس اجتماعی، اقدامات قضایی به موقع، نقش رسانه‌ها، نقش سمن‌ها، نقش قانون و راهبردهای قانونی و رویکردحمایت اقتصادی از خانواده به عنوان دیگر راهبردهای سازمان بهزیستی برای پیشگیری از کودک‌آزاری است.
وی ادامه داد: باید بتوانیم خانواده‌ها را با اورژانس اجتماعی آشنا کنیم چرا که آگاه‌سازی تاثیر زیادی در میزان اطلاع‌رسانی درباره کودک‌آزاری دارد و باعث می‌شود حضور سریعتری برای مداخله داشته باشیم.
مسعودی‌فرید درباره لایحه حمایت از حقوق کودکان گفت: این لایحه اکنون در اختیار شورای نگهبان است و امیدواریم این شورا هر چه سریعتر این لایحه را بررسی و تایید کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha