سرپرست سازمان اورژانس کشور گفت: سالانه حدود 370 هزار نفر در تصادف های رانندگی مصدوم می شوند و نزدیک به 15 تا 20 درصد (حدود 60 تا 70 هزار نفر) این مصدومان، برای همیشه معلول می شوند و هیچ وقت نمی‌توانند به کار و زندگی عادی خود برگردند.

60 هزار نفر هر سال در تصادف رانندگی معلول می شوند

سلامت نیوز:  سرپرست سازمان اورژانس کشور گفت: سالانه حدود 370 هزار نفر در تصادف های رانندگی مصدوم می شوند و نزدیک به 15 تا 20 درصد (حدود 60 تا 70 هزار نفر) این مصدومان، برای همیشه معلول می شوند و هیچ وقت نمی‌توانند به کار و زندگی عادی خود برگردند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، پیرحسین کولیوند روز شنبه درباره حوادث جاده‌ای و فعالیت‌های بین بخشی اورژانس با سایر دستگاه در راستای کاهش این حوادث و تلفات ناشی از آن، گفت: علاوه بر فعالیتی که در کمیسیون ایمنی راه‌ها انجام می‌شود، سازمان اورژانس فعالیت دیگری نیز با همکاری راهداری، وزارت کشور و پلیس راهور در حال انجام دارد، جلسه‌های زیادی در این راستا برگزار شده است. قصد و نیت این فعالیت‌ها این است که یک نفر بیشتر را از تصادف نجات دهیم زیرا معتقدیم اگر حتی اگر یک نفر را نجات دهیم، انگار همه را نجات دادیم.


وی افزود: هنوز با وجود اقدامات انجام شده سالانه حدود 16 هزار فوتی در حوادث جاده‌ای داریم بنابراین جای نگرانی زیادی وجود دارد. از طرفی باید به مصدومان حوادث جاده‌ای نیز توجه کرد. زیرا حدود 370 هزار نفر مصدوم حوادث جاده‌ای چیزی بالغ بر 800 هزار بار مراجعه به مراکز درمانی دارند و درمان آنها گاهی تا یک سال طول می‌کشد و حدود نزدیک به 15 تا 20 درصد مصدومان حوادث جاده‌ای هیچ وقت نمی‌توانند به کار و زندگی عادی خود برگردند.
سرپرست سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه نگرانی درباره مصدومان خیلی بیشتر از فوتی‌های حوادث جاده‌ای است، اظهار داشت: همواره آمارها بر اساس فوتی‌ها اعلام می‌شود، اما باید توجه بیشتری به مصدومان حوادث جاده‌ای داشت.


کولیوند با تاکید بر همکاری بین بخشی درباره کاهش حوادث جاده‌ای گفت: هر قسمت باید کار خود را به درستی انجام بدهد. به طور مثال راهداری در زمینه توسعه و ایمن سازی راه‌ها، وزارت صنایع در تولید خودروی ایمن، قسمت‌های آموزشی در زمینه آموزش عمومی و راننده‌ها، پلیس راهور در زمینه کنترل راننده‌ها و صدور گواهینامه، اورژانس در زمینه به موقع رسیدن بر بالین مصدوم همه باید وظایف خود را صحیح اجرا کنند. در حال حاضر این اهتمام و تعامل بین بخشی وجود دارد و می‌توان نسبت به کاهش حوادث جاده‌ای امیدوار بود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha