فرماندار صومعه سرا گفت: در حال حاضر کمک رسانی به روستاهای محاصره در آب این شهرستان، با اعزام قایق های امدادی در حال انجام است.

کمک‌رسانی به روستاهای آب‌گرفته صومعه‌سرا باقایق انجام می‌شود

سلامت نیوز:فرماندار صومعه سرا گفت: در حال حاضر کمک رسانی به روستاهای محاصره در آب این شهرستان، با اعزام قایق های امدادی در حال انجام است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، علی فتح اللهی در جلسه اضطراری ستاد مدیریت بحران شهرستان گفت: تا این لحظه ۲۶ روستا در سه بخش مرکزی، تولمات و میرزاکوچک دچار سیلاب شده که حدود ۱۹۰ واحد مسکونی را مورد آسیب قرار داده و هفت پل نیز دچار نشست شده است.
 
وی افزود: با توجه به سیلاب هفته گذشته، برخی گلوگاه‌ها و نقاط بحران خیز شناسایی و با اقدامات انجام شده از حجم سیلاب در آن مناطق کاسته شد.
 
فرماندار صومعه سرا از بازدید افزون بر ۱۲ نقطه بحرانی شهرستان در بامداد امروز خبر داد و گفت: بیشترین مشکل در دهستان تنیان رخ داده که رانش جاده، حجم آبگرفتگی زیاد و نیز قطع شدن راه ارتباطی را تاکنون داشته است.
 
فتح اللهی به دلایل اصلی افزایش خسارت و بروز سیلاب و طغیان رودخانه‌ها در بارندگی‌های شدید اشاره و اضافه کرد: عدم ظرفیت آب رو‌ها و کانال‌های تعبیه شده در مسیر جاده، طراز منفی خانه‌ها نسبت به جاده‌های اصلی و فرعی، رعایت نکردن حریم رودخانه‌ها توسط افراد، حجم زیاد زباله‌های ریخته شده در رودخانه‌ها که موجب مسدودی معابر آب رو و گلوگاه‌ها از جمله این دلایل است.
 
وی با تصریح اینکه در شهر‌ها نیز آبگرفتگی و پس زدن آب از فاضلاب‌ها وجود دارد، گفت: لایروبی رودخانه سیاه درویشان، موجب جلوگیری از آبگرفتگی این روستا شد.
 
 نادر جهان آرای مدیرکل آموزش و پرورش گیلان نیز اعلام کرده که بارش شدید باران موجب تعطیلی مقطع ابتدایی مدارس شهر صومعه سرا در شیفت صبح و همه مقاطع تحصیلی دو روستای تمیان و رفتگی صومعه سرا شده است.
شهرستان صومعه سرا با سه بخش مرکزی، تولمات و میرزاکوچک و جمعیتی بالغ بر ۱۲۵ هزار و ۷۴ نفر، در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha