رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری سارق زنی خبر داد که در پوشش مسافر و یا طرح دوستی اقدام به سرقت از رانندگان می‌کرد، خبر داد.

سلامت نیوز:رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری سارق زنی خبر داد که در پوشش مسافر و یا طرح دوستی اقدام به سرقت از رانندگان می‌کرد، خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز، باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: سرهنگ علی عزیزخانی رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری سارق زنی خبر داد که در پوشش مسافر و یا طرح دوستی اقدام به سرقت از رانندگان می‌کرد، خبر داد. او در توضیح این خبر گفت: ساعت ۱۶:۳۰ مورخه 26 شهریور ماه فردی در خیابان قزوین درحالیکه مانع از متواری شدن یک خانم شده بود، با مراجعه به واحد گشت کلانتری کلانتری ۱۱۲ ابوسعید به مأموران اعلام کرد که این خانم اقدام به سرقت از داخل ماشین او کرده است.

با انتقال راننده‌ی خودرو مسافرکش و همچنین زن دستگیر شده به اتهام سرقت، راننده در طرح شکایتش عنوان داشت: این خانم را به عنوان مسافر از میدان انقلاب و به مقصد میدان قزوین سوار ماشین کردم؛ در میدان قزوین این خانم از ماشین پیاده شد، اما پس از طی مسیر کوتاهی متوجه سرقت محتویات داخل داشبورد ماشین خود شدم؛ سریعا به میدان قزوین برگشتم و با کمی چرخیدن در محدوده میدان قزوین موفق به شناسایی این خانم شدم؛ این خانم به محض مشاهده بنده قصد متواری شدن از محل را داشت که با کمک شهروندان دستگیر شد.

در تحقیقات اولیه، متهم خودش را بنام "سوگند" معرفی کرده بود، اما پس از انتقال به پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ وی به عنوان یکی از مجرمان سابقه دار بنام پروانه شناسایی شد؛ بررسی سوابق متهمه حکایت از آن داشت که وی طی سال‌های گذشته بار‌ها به اتهام ارتکاب مختلف "سرقت‌های متعدد از داخل خودرو"، "مشارکت در سرقت مسلحانه و تحصیل مال مسروقه"، "دایر کردن مراکز فساد" و "نگهداری مواد مخدر"، از سال ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۴ بار‌ها دستگیر و روانه زندان شده است.

این زن که پس از شناسایی هویت واقعی و کشف چند گوشی تلفن همراه دارای سابقه سرقت به شیوه مشابه (سرقت از رانندگان مسافرکش) چاره‌ای جز اعتراف و بیان حقیقت نداشت، صراحتا به ده‌ها فقره سرقت به شیوه جیب بری و سرقت از داخل خودرو در پوشش مسافر اعتراف کرد؛ وی در اعترافاتش به کارآگاهان گفت: به عنوان مسافر سوار خودرو‌های مسافرکش می‌شدم؛ ابتدا سعی می‌کردم تا در صورت امکان اقدام به سرقت محتویات داشبورد و ... کنم و در ادامه با چرب زبانی و طرح دوستی تلاش می‌کردم تا اعتماد رانندگان را جلب کرده و آن‌ها را فریب دهم؛ اگر شرایط برای سرقت محیا می‌شد، در یک لحظه از غفلت رانندگان استفاده می‌کردم با سرقت پول و گوشی تلفن همراه راننده‌ها به سرعت از ماشین پیاده شده و از محل دور می‌شدم.

سرهنگ کارآگاه علی عزیزخانی، رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: در ادامه رسیدگی به این پرونده و با توجه به اعتراف صریح متهم به انجام سرقت‌های مشابه از رانندگان مسافرکش و به منظور شناسایی سایر شکات و مالباختگان، هماهنگی‌های لازم با دادیار محترم شعبه چهارم دادسرای ناحیه ۱۱ تهران جهت انتشار بدون پوشش تصویر متهم پرونده انجام شده است؛ لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شدند دعوت می‌شود تا جهت پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ در میدان حر - انتهای خیابان ۱۲ فرودین مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha