معاون اجتماعی بهزیستی استان تهران گفت: در بین کودکان کار و خیابان استان تهران هیچ گزارشی مبنی بر ابتلا آنها به ایدز و هپاتیت ارائه نشده است اما ۱۸ کودک مبتلا به ایدز و ۸ کودک مبتلا به هپاتیت در مراکز شبانه‌روزی ما پذیرش شده‌اند.

نگهداری 18 کودک مبتلا به ایدز در مراکز شبانه‌روزی بهزیستی تهران

سلامت نیوز:معاون اجتماعی بهزیستی استان تهران گفت: در بین کودکان کار و خیابان استان تهران هیچ گزارشی مبنی بر ابتلا آنها به ایدز و هپاتیت ارائه نشده است اما ۱۸ کودک مبتلا به ایدز و ۸ کودک مبتلا به هپاتیت در مراکز شبانه‌روزی ما پذیرش شده‌اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا، مهشید موقر معاون اجتماعی بهزیستی استان تهران در نشست خبری پیش از ظهر امروز به مناسبت هفته ملی کودک در پاسخ به خبرنگار آنا در مورد آمار کودکان کار و خیابان مبتلا به ایدز در تهران اظهار کرد: تست اچ آی وی و هپاتیت جزو تست‌های اولیه تشخیصی برای پذیرش کودکان در مراکز شبه خانواده و شبانه روزی بهزیستی است و در پی غربالگری‌های صورت گرفته در بین کودکان کار و خیابان استان تهران خوشبختانه هیچ گزارشی مبنی بر ابتلا آنها به ایدز و هپاتیت ارائه نشده است.

وی در مورد آمار کودکان مبتلا به ایدز که در مراکز بهزیستی تحت نگهداری و مراقبت هستند، افزود: هم اکنون در مراکز شبه‌خانواده بهزیستی استان تهران تعدادی از کودکان مبتلا به ایدز و هپاتیت بدسرپرست یا بی‌سرپرست حضور دارند که اکثرا از مادران معتاد یا بیماری متولد شده‌اند.

معاون آمور اجتماعی بهزیستی استان تهران یادآور شد: طبق آخرین آمار مراکز نگهداری کودکان زیر ۱۸ سال، تاکنون ۱۸ مورد ابتلا به ایدز گزارش شده که ۷ مورد کودکان زیر ۲ سال، ۲ کودک ۴ تا ۶ سال، ۷ کودک ۷ تا ۱۲ سال و ۲ کودک ۱۳ تا ۱۸ ساله بوده است.

موقر در مورد کودکان مبتلا به هپاتیت نیز گفت: ۸ کودک مبتلا به هپاتیت گزارش شده که ۵ نفر زیر ۲ سال و ۳ نفر بین ۴ تا ۶ سال بوده‌اند.

این مقام مسئول در بهزیستی استان تهران در مورد طرح امین خانواده نیز اظهار کرد: باید با فرهنگ سازی در جامعه، خانواده‌ها را نسبت به فرزندخواندگی کودکان و امین موقت تشویق و ترغیب کنیم، البته در مراکز بهزیستی کودکان مبتلا به تالاسمی، هموفیلی، سرطان و نقص ایمنی بدن حضور دارند که باید خانواده‌ها در زمینه فرزندخواندگی این کودکان نیز ورود کنند و نگران هزینه‌های درمانی این کودکان نباشند زیرا بهزیستی به آنها کمک خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha