طبق برآوردهای ابتدایی خسارات وارد شده به جاده‌ها و ابنیه جاده‌ای در استان گیلان ۶۳ میلیارد تومان و در استان مازندران ۱۶ میلیارد تومان بوده که البته بررسی‌ها در این رابطه ادامه خواهد داشت.

چرا پل‌های استان‌های شمالی در سیل تخریب شدند؟

سلامت نیوز:طبق برآوردهای ابتدایی خسارات وارد شده به جاده‌ها و ابنیه جاده‌ای در استان گیلان ۶۳ میلیارد تومان و در استان مازندران ۱۶ میلیارد تومان بوده که البته بررسی‌ها در این رابطه ادامه خواهد داشت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،مدیرکل دفتر مدیریت بحران سازمان راهداری با بیان اینکه تنها دو پل در طول روزهای گذشته و به دنبال سیل اخیر در استان‌های شمالی به طور کامل تخریب شده‌اند، توضیحاتی را درباره چرایی این اتفاق ارائه داد.

داریوش نصر اظهار کرد: در طول روزهای گذشته میزان آسیبی که به پل‌ها در استان‌های شمالی وارد شده، متفاوت بوده است و جز دو پل قدیمی که تخریب شده‌اند، سایر پل‌ها در سطوح مختلف آسیب‌هایی را به خود دیده‌اند که بسته به شرایط هر یک از آنها میزان خسارات وارد شده متفاوت است.

وی با بیان اینکه سیل دوره‌های بازگشت متفاوت دارد، توضیح داد: با توجه به بسترهای احتمالی سیل برای هر یک از پل‌ها نیز دوره‌های بازگشت متفاوتی در نظر گرفته می‌شود که اگر این دوره بازگشت در رابطه با سیل‌ها تکمیل نشود، احتمال آسیب دیدن پل‌ها به وجود می‌آید.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران سازمان راهداری اضافه کرد: در حال حاضر بخش قابل توجهی از پل‌های فعال در استان‌های شمالی کشور سالم هستند و به درصدی از آنها نیز خسارت‌هایی وارد شده است. بعضی از پل‌های خسارت دیده، در حوزه پایه پل آسیبی ندیده‌اند و به دلیل جریان یافتن آب در پشت آنها شرایط برای عبور و مرور با مشکلاتی همراه شده است. جز این موارد رفت و آمد در سایر پل‌ها جریان دارد.

نصر درباره میزان خسارت وارد شده به جاده‌های استان‌های شمالی نیز توضیح داد: در استان مازندران جاده‌های ۳۰ روستا با مشکلات و انسدادهایی مواجه شده‌اند که با پیگیری‌های صورت گرفته خوشبختانه مسیر ۲۵ روستا بازگشایی شده و برای روستاهای باقی مانده نیز اقدامات با جدیت انجام می‌شود و امیدواریم در کوتاه‌ترین زمان تردد در آنها برقرار شود.

وی ادامه داد: در استان گیلان نیز ۵۱ روستا در حوزه جاده با مشکل مواجه شده‌اند که تا صبح امروز ۱۸ مسیر بار دیگر تردد دارند و برای سایر مسیرها نیز اقدامات لازم در دستور کار است.

به گفته مدیرکل دفتر مدیریت بحران سازمان راهداری در شرایط بحرانی سازمان راهداری در کوتاه‌ترین زمان ممکن محورهای جایگزینی را در نظر می‌گیرد تا امکان جابه‌جایی مردم وجود داشته باشد و در رابطه با سیل اخیر نیز در کنار مسیرهای جایگزین شبانه‌روز تلاش‌ها برای بازگشایی مسیرهای مسدود شده ادامه دارد.

نصر خاطرنشان کرد: طبق برآوردهای ابتدایی خسارات وارد شده به جاده‌ها و ابنیه جاده‌ای در استان گیلان ۶۳ میلیارد تومان و در استان مازندران ۱۶ میلیارد تومان بوده که البته بررسی‌ها در این رابطه ادامه خواهد داشت.

 به دنبال بارندگی‌های روزهای اخیر در استان‌های شمالی ایران سیل خسارت‌های گسترده‌ای را به تعدادی از روستاهای شمالی وارد کرد و این مسئله باعث شد که متاسفانه ۹ نفر از شهروندان ایرانی جان خود را از دست بدهند.

تمام نهادهای مسئول در کشور در روزهای گذشته تلاش کرده‌اند که با خدمت‌رسانی به مناطق آسیب دیده شرایط زندگی را بار دیگر به این مناطق باز گردانند.


       

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha