کمبود بودجه یکی از مشکلات اساسی این روزهاست که بیمارستان ها و مراکز درمانی را دچار چالش های جدی نموده است. به نحوی که در برخی مراکز درمانی شاهدیم که همکاران پرستار حتی دستکش یکبار مصرف هم برای انجام کارهای مربوط به بیماران ندارند.

مشکلات مالی بیمارستان ها/ حتی برای تامین دستکش یکبار مصرف دچار مشکل هستیم

سلامت نیوز: کمبود بودجه یکی از مشکلات اساسی این روزهاست که بیمارستان ها و مراکز درمانی را دچار چالش های جدی نموده است. به نحوی که در برخی مراکز درمانی شاهدیم که همکاران پرستار حتی دستکش یکبار مصرف هم برای انجام کارهای مربوط به بیماران ندارند.

به گزارش سلامت نیوز، محمد عسلی در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری در رابطه با وضعیت نامطلوب اقتصادی و بودجه ناکافی اختصاص داده شده به بیمارستان ها و مراکز درمانی اظهار داشت: متاسفانه  در اثر شرایط موجود حقوق همکاران ما با تاخیر زیاد پرداخت می شود و مزایایی همچون کارانه ها به طور کامل به دست فراموشی سپرده شده است. از سوی دیگر اضافه کارها نیز با تاخیر زیاد و کسر 40 تا 50 درصد از مبلغ و  تاخیر زیاد به پرستاران پرداخت می شود.

وی ادامه داد: پیش از این دست بیمارستان ها برای جذب نیروهای شرکتی باز بود اما با توجه به اوضاع نا به سامان اقتصادی وضعیت نیروهای شرکتی نیز نامشخص و نامطلوب است.

عسلی افزود: در نتیجه این شرایط تمایل فارغ التحصیلان برای ورود به عرصه پرستاری کم شده و از طرفی در آزمون های استخدامی نیز ردیفی برای جذب پرستاران لحاظ نمی شود. بنابراین طبیعی است که بیش از پیش با مشکل کمبود پرستار در مراکز درمانی و در نتیجه فشار مضاعف بر همکارانمان مواجهیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در حال حاضر مراکز درمانی با مشکلاتی در تامین تجهیزات نیز مواجهند و به سختی می توانند تجهیزاتی نظیر اکسیژن و یا ملزومات اولیه ای مانند دستکش یکبار مصرف را تهیه کنند که امیدواریم با توجه به اهمیت این موضوع و تاثیر مستقیم آن بر سلامتی مردم شاهد رسیدگی هرچه سریع تر مسئولینِ امر به این مهم باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha