فوق تخصص خون و سرطان ضمن هشدار در مورد شیوع سرطان روده بزرگ گفت:سابقه خانوادگی، نوشیدن مشروبات الکلی و بیماری‌های حاد شکمی از دلایل بروز این بیماری است.

دلایل ابتلا به سرطان روده بزرگ

سلامت نیوز:فوق تخصص خون و سرطان ضمن هشدار در مورد شیوع سرطان روده بزرگ گفت:سابقه خانوادگی، نوشیدن مشروبات الکلی و بیماری‌های حاد شکمی از دلایل بروز این بیماری است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، مجتبی قدیانی در آستانه برگزاری همایش تازه‌های سرطان کولورکتال با اشاره به اینکه سرطان روده بزرگ، سومین سرطان شایع در دنیاست و در کشورهای توسعه یافته و صنعتی شیوع بیشتری دارد، گفت: این نوع سرطان در کشور ما نیز به دلیل تغییر در سبک زندگی رو به افزایش است.

وى افزود: دلایل زیادی می‌تواند در ابتلا به سرطان روده بزرگ نقش داشته باشد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به ابتلا به پولیپ های غیرسرطانی روده و راست روده در جداره داخلی این عضو، سابقه خانوادگی، وجود فاکتورهای غیرطبیعی ژنتیکی، نوشیدن مشروبات الکلی و بیماری‌های حاد شکمی اشاره کرد.

قدیانى اذعان داشت :در  همایش یکروزه  سرطان کولورکتال که با همکارى انجمن خون و سرطان بالغین ایران و گروه خون و آنکولوژى دانشگاه علوم پزشکى شهید بهشتى برگزار مى شود، بیمارستان طالقانى میزبان پزشکانى مجرب است که به ارائه آخرین دستاوردهاى علمى در خصوص تشخیص و درمان این بیمارى خواهند پرداخت.

وی ادامه داد: در این همایش پیرامون محورهایى نظیر تازه های جراحى سرطان کولورکتال، تازه هاى شیمی درمانی در درمان سرطان کولورکتال و دسترسى بیماران به درمان هاى جدید بحث و تبادل نظر انجام خواهد شد.

فوق تخصص خون و سرطان خاطرنشان کرد: این کنگره علمى از امتیاز بازآموزى براى گروه هاى هدف برخوردار است که فوق تخصص خون و سرطان ، متخصص پرتودرمانى، پزشکان عمومى، متخصص جراحی ،متخصص داخلی، دکترای ژنتیک، دکترای علوم آزمایشگاهى، فوق تخصص گوارش و کبد بالغین، متخصص آسیب شناسى و متخصص رادیولوژی از جمله گروه هاى هدف این همایش هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha