عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: عدم نظارت در زمان ساخت پل‌های تازه ساز یکی از عوامل تاثیرگذار بر تخریب آنها در سیل اخیر شمال کشور است.

عامل خرابی پل‌های تازه‌ساز در سیل اخیر چیست؟ / احتمال تخریب پل انتهای اتوبان همت

سلامت نیوز:عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: عدم نظارت در زمان ساخت پل‌های تازه ساز یکی از عوامل تاثیرگذار بر تخریب آنها در سیل اخیر شمال کشور است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت،یوناتن بت‌کلیا ، با اشاره به تخریب پل‌های تازه ساز در مقایسه با پل‌های قدیمی در سیل اخیر شهرهای شمالی کشور طی چند روز اخیر، گفت: عدم نظارت در زمان ساخت این پل‌ها یکی از عوامل تاثیرگذار بر تخریب آنها در سیل اخیر است.

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه با انجام نظارت کافی بر نحوه ساخت و نوع محصولات به کار گرفته شده در ساخت پل‌ها مسلما نباید اکنون شاهد خرابی آنها باشیم، اظهار کرد: متاسفانه برخی افراد مسئول بعد از انعقاد یک قرارداد به دلایلی بسیار کم بر روی اجرای آن قرارداد نظارت می‌کنند، برخی پیمانکاران هم در این میان آن طور که باید در ساخت یک پروژه تعهد لازم را ندارند.

احتمال تخریب پل انتهای اتوبان همت

وی بیان کرد: اکنون در انتهای اتوبان همت پل و تونلی در حال ساخت هستند که یکی از مهندسانی که بنده هم میشناسمش بارها طی نامه‌ای اعلام کرده که این پل خراب خواهد شد و حتی وزیر راه و شهرسازی هم دستور بازرسی و بررسی را داده اما به این موضوع توجهی نمی‌شود، زیرا این پل برای رفت و آمد خودروهای سنگین ساخته نشده و با عبور آنها از روی این پل حتما مشکلاتی پیش می‌آید.

بت‌کلیا تاکید کرد: در علم مهندسی و آموزش‌های مهندسی در کشور مشکلاتی وجود ندارد بلکه تنها در امر نظارت بر ساخت و سازها آنطور که باید عمل نمی‌شود، در حالی که ما نخبگان بسیار زیادی در موضوع معماری در کشور داریم.

عضو کمیسیون عمران مجلس بیان کرد: امروز در موضوع ساخت و سازها باید بر کار پیمانکاران نظارت کافی شود تا مصالح درست و استانداردی مورد استفاده قرار بگیرد، شاهدیم بناهایی هزاران ساله در کشور هنوز پابرجا مانده‌اند اما سازه‌های جدید اینطور با یک سیل فرو می‌ریزند و متاسفانه امروز تعصب، عرق ملی، احساس مسئولیت و  نظارت‌های کافی وجود ندارد.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha