600 کیلومتر مسیر مرگ را راننده محیط زیست استان سمنان با سرعت 80 کیلومتر در ساعت رفت تا در نهایت 5 گورخر آسیایی جان خود را از دست بدهند.

علت قتل گورخرهای ایرانی: سرعت بالای خودرو، داروی بیهوشی تاریخ گذشته یا بی‌عرضگی؟

سلامت نیوز:600 کیلومتر مسیر مرگ را راننده محیط زیست استان سمنان با سرعت 80 کیلومتر در ساعت رفت تا در نهایت 5 گورخر آسیایی جان خود را از دست بدهند.



به گزارش سلامت نیوز، ایران نوشت: فیلم و عکس‌های رسیده به روزنامه ایران نشان از خونریزی شدید و قلوه‌کن شدن بخش‌هایی از بدن گورخری دارد که جان سالم از این ماجرا به در برد. انگار که زخم بستر گرفته باشد. خون گورخرها دیواره جعبه حمل را قرمز کرده است!. یکی از کارشناسان محیط زیست کشور علت آن را تکان‌های شدید در دست‌اندازهای خاکی و پاره و کنده شدن پوست حیوان‌ها می‌داند.

کارشناسان منتقد استفاده از داروی بیهوشی تاریخ گذشته برای 5گورخر، تزریق داروی ترکیبی به 5 گورخر دیگر و همچنین سرعت بالا را دلایل مرگ این گورها و زخمی شدن بازماندگان می‌دانند.

«عباس دامنگیر» مدیرکل حفاظت محیط زیست سمنان با رد این دلایل می‌گوید:«ما داروهای بیهوشی را از یک پزشک معتمد ایرانی گرفته‌ایم.» راننده خودرو گورخرها در نامه‌ای به حراست محیط زیست سمنان از دستور مدیرکل استان برای انتقال سریع گورها به کویر مرکزی می‌نویسد و آن را دلیل سرعت بالای خود اعلام می‌کند اما «دامنگیر» می‌گوید:«من هیچ دستوری برای رساندن سریع گورها به مبدأ نداده‌ام.»

موضوع سرعت 80 کیلومتری ماشین حمل گورها را یکی از سربازهای منطقه سمنان هم در پستی در اینستاگرام خود اعلام می‌کند اما بعد از مدتی آن پست را حذف کرد. این سرباز همچنین در پیج خود می‌نویسد فوم ضربه‌گیر هم برای جعبه‌ها استفاده نکرده بودند. در عکس‌های رسیده به «ایران» هم خبری از فوم و تشک‌های ضربه‌گیر وجود ندارد.

کارشناسان منتقد صرف کامل اعتبار موجود را دلیل ساخت جعبه‌های غیراستاندارد حمل گورها اعلام می‌کنند. مدیرکل محیط زیست سمنان هم اعتقاد دارد که برای ساخت جعبه‌ها مشکل بی‌پولی نداشتند اما او پیکان اتهام را به سمت پیمانکار می‌کشاند و می‌گوید: «قصور از پیمانکار است. اگر او جعبه‌ها را کوچک‌تر می‌ساخت، شاید این اتفاق نمی‌افتاد.»

این درحالی است که کارشناسان، فضای کوچک جعبه‌ها را یکی از دلایل این اتفاق تلخ می‌دانند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha