سخنگوی سازمان ثبت احوال گفت: از ابتدای فروردین تا پایان شهریور ماه امسال 706 هزار و 788 نفر در کشور متولد شدند.

706 هزار و 788 نفر امسال متولد شدند

سلامت نیوز:  سخنگوی سازمان ثبت احوال گفت: از ابتدای فروردین تا پایان شهریور ماه امسال 706 هزار و 788 نفر در کشور متولد شدند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،سیف الله ابوترابی روز یکشنبه  افزود: از متولدان 6 ماهه امسال در کشور 364 هزار و 397 نفر پسر و 342 هزار و 391 نفر دختر بودند و نسبت جنسی پسران از ثبت رویداد ولادت در این مدت 106،6 نفر به ازای تولد هر 100 دختر بودده است.


وی ادامه داد: همچنین در 6 ماه امسال 77 درصد از متولدان از ساکنان شهرها بودند و نسبت ثبت ولادت در مهلت قانونی به ثبت تا یک سال پس از وقوع 98،7 درصد است و میزان عمومی (ناخالص) ولادت در کشور 17،8 به ازای هر هزار نفر جمعیت ایرانی ساکن در کشور است.


سخنگوی سازمان ثبت احوال در مورد انتخاب محبوب ترین نام ها برای نوزادان متولد شده نیز گفت: در این مدت خانواده های ایرانی محبوب ترین نام ها برای فرزندان پسر خود را به ترتیب از بین نام های امیرعلی، محمد، علی، امیرحسین، حسین، ابوالفضل، امیرعباس، محمدطاها، محمدحسین و کیان برگزیدند.
وی اضافه کرد: همچنین در این مدت محبوب ترین نام ها برای دختران شامل فاطمه، زهرا، حلما، زینب، یسنا، آوا، نازنین زهرا، باران، ریحانه و فاطمه زهرا است.
ابوترابی گفت: با توجه به اینکه ماه محرم در 6 ماهه نخست امسال قرار داشت، در این مدت فراوان ترین نام های پسر در دهه محرم شامل امیر حسین، حسین، امیرعلی، محمد، علی، ابوالفضل، امیر عباس، محمد حسین، علی اصغر و محمد طاها بود.


وی ادامه داد: فاطمه، زهرا، حلما، زینب، نازنین زهرا، یسنا، فاطمه زهرا، آوا، رقیه و رها نیز فراوان ترین نام های انتخابی برای دختران در دهه محرم بودند.
ابوترابی خاطر نشان کرد: در 6 ماهه نخست امسال یک میلیون و 220 هزار و 918 شناسنامه برای افراد بالای 15 سال صادر شده است و 194 هزار و 968 شناسنامه المثنی نیز برای افرادی که شناسنامه خود را گم کرده اند، صادر شد که 12 هزار و 639 شناسنامه المثنی مربوط به افراد زیر 15 سال بوده است.
در حال حاضر جمعیت کشور از مرز 81 میلون نفر گذشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha