یکشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۵
کد خبر: 255875

برخی میوه‌ها دارای خواص درمانی زیادی برای پوست هستند و روغن‌شان حامل مواد مغذی برای مراقبت از پوست است

روغن‌های گیاهی هدیه‌ای بی‌نظیر برای انواع پوست

سلامت نیوز: برخی میوه‌ها دارای خواص درمانی زیادی برای پوست هستند و روغن‌شان حامل مواد مغذی برای مراقبت از پوست است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایران بانو، قبل از انتخاب هر روغن گیاهی، پوست خود را بشناسید چرا که روغن مناسب پوست خشک به هیچ وجه برای یک پوست چرب مفید نخواهد بود. روغن‌ها باعث درخشندگی و طراوت پوست می‌شوند و انواع مختلف روغن وجود دارد که هر کسی بر حسب نوع پوستش یکی از آنها را استفاده می‌کند.

کدام روغن گیاهی برای کدام پوست مناسب است؟
افرادی که پوست معمولی دارند بهتر است از روغن‌های نارگیل، زیتون، دانه انگور و ارگان روزانه برای چرب کردن پوست استفاده کنند. افرادی که پوست حساس دارند باید محتاط عمل کنند چون ممکن است گاهی اوقات منجر به خارش و تورم پوست شود و بهتر است از روغن‌های زیتون، بابونه برای آبرسانی و انعطاف‌پذیری پوست استفاده کنند. افرادی که چروک‌های پوستی دارند باید از روغن‌های حاوی آنتی اکسیدان استفاده کنند که از چین و چروک پوست جلوگیری کنند. روغن کندر، رز و آرگان برای آبرسانی و جوان سازی پوست بسیار مؤثر است. افرادی که پوست‌های خشک دارند معمولاً با خشکی و خارش پوست مواجه می‌شوند و انتخاب درست روغن بسیار مهم است. روغن جوجوبا، نارگیل و زیتون سریع جذب پوست می‌شوند و آبرسان پوست هستند. اگر پوست چربی دارید باید روغنی را انتخاب کنید که چربی پوست را کنترل کند و بهتر است از روغن سرو، آرگان، لیمو و ترنج برای تغذیه پوست استفاده کنید.

بهترین و در دسترس‌ترین روغن‌ها
روغن‌های زیتون، نارگیل و بادام در دسترس‌ترین روغن‌ها هستند که خواص عالی برای پوست و مو دارند. روغن‌ زیتون به‌عنوان یک داروی خانگی سابقه طولانی در درمان پوست دارد و حاوی اسید لینولئیک ماده‌ای برای حفظ رطوبت پوست است. از این روغن معجزه‌آسا می‌توانید به‌عنوان یک ماسک مو برای تقویت و نرمی مو نیز استفاده کنید. روغن نارگیل از هسته یا میوه تازه نارگیل به‌دست می‌آید. روغن نارگیل برای مرطوب نگاه‌ داشتن پوست و کمک به پوست‌های خشک یا تقویت و نرم شدن مو مورد استفاده قرار می‌گیرد. روغن بادام که از هسته خشک ‌شده بادام استخراج می‌شود، روغنی مناسب برای مرطوب نگه‌‌داشتن پوست و حاوی اسیدهای چرب ضروری شامل اسید لینولئیک و اولئیک است. ماساژ چند قطره از این روغن به پوست سر باعث تقویت، درخشش، ضخیم و نرم شدن موها می‌شود.این نکته فراموش نشود که قبل از استفاده از هر روغنی از حساسیت نداشتن به آن مطمئن شوید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha