سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس، بابیان‌اینکه مسئولیت خسارات ناشی از مشروبات تقلبی برعهده مصرف‌کنندگانی است که آگاهانه این نوع کالا را خریداری کرده‌اند از بررسی این موضوع در کمیسیون متبوعش به منظور دریافت گزارش از دستگاه‌های مربوطه خبر داد.

مسئولیت خسارات ناشی از مشروبات تقلبی برعهده مصرف‌کنندگان است/کمیسیون بهداشت این موضوع را پیگیری خواهد کرد

سلامت نیوز:سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس، بابیان‌اینکه مسئولیت خسارات ناشی از مشروبات تقلبی برعهده مصرف‌کنندگانی است که آگاهانه این نوع کالا را خریداری کرده‌اند از بررسی این موضوع در کمیسیون متبوعش به منظور دریافت گزارش از دستگاه‌های مربوطه خبر داد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت،حیدر علی عابدی  در واکنش به انتشار خبری از سوی سرپرست اورژانس ایران مبنی بر 69 کشته، 16 نابینایی و 170 دیالیزی در اثر مصرف مشروبات تقلبی، در رابطه با نحوه ورود کمیسیون به این موضوع، گفت: واقعا شنیدن این خبر جای تاسف دارد، ضمن اینکه تاکنون گزارشی در این مورد به کمیسیون ارائه نشده، اما حتما وارد عمل خواهیم شد و توضیحاتی را از مسئولان مربوطه در رابطه با این آمار وحشتناک خواهیم خواست.

دستگاه‌ها نمی‌توانند نسبت به کالای قاچاق هم پاسخگو باشند 

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: این موضوعی است که در گذشته نیز تکرار شده است و معتقدیم که مردم در ممانعت از تکرار این قبیل اخبار نقش اساسی دارند، چرا که اگر آنها مواد غذایی مجاز می‌خریدند که در پی آن دچار مسمومیت می‌شدند قطعا کمیسیون وارد عمل می‌شد و واکنش نشان می‌داد، اما وقتی موضوع قاچاقی که از دید تمام مسئولان پنهان مانده، اتفاق افتاده است، کدام مقام مسئول را باید مواخذه کرد؟

وی خاطرنشان کرد: بی‌تردید مشروبات الکلی یک کالای قاچاق است و اتفاقی که افتاده همچون این است که بشنوید در یک نوع مواد مخدر ماده کشنده‌ای وجود داشته که جمعی از معتادان در پی مصرف آن جان خود را از دست داده باشند، در این شرایط از کدام دستگاه‌ها می‌توان سوال کرد و مسئولیت حادثه ایجاد شده را متوجه آنها دانست؟

عابدی تصریح کرد: وقتی کالایی به صورت قاچاق در اختیار افراد قرار می‌گیرد، بدین معناست که کنترل آن در حیطه اختیارات مسئولان قرار ندارد و دور از چشم آنها و به صورت مخفیانه توزیع شده و قطعا از شبکه نظارتی تمام مسئولان کشور دور است، بنابراین مسئولیت اصلی در قبال حوادثی که در این زمینه رخ می‌دهد برعهده تمام افرادی است که جنس قاچاق خریداری کرده و با اطلاع از این موضوع آن را مصرف می‌کنند.

نحوه ورود کمیسیون بهداشت به موضوع خسارات ناشی از مصرف مشروبات تقلبی

این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآورشد: بنده بعد از تعطیلات مجلس این موضوع را در کمیسیون مطرح می‌کنم و در صورت اتفاق‌نظر سایر اعضای آن، از مسئولان مربوطه اعم از اورژانس ایران، نیروی انتظامی و سازمان‌های نظارتی که بر قاچاق مواد غذایی نظارت دارند همچون سازمان غذا و دارو می‌خواهیم که در این رابطه گزارش ارائه دهند.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: البته ما بیشتر باید بر این مهم متمرکز شویم که چطور می‌توانیم از بروز این نوع حوادث پیشگیری کنیم که در این مورد نیز رسانه ملی می‌تواند نقش اساسی داشته باشد و با آگاهی‌بخشی از این حوادث به گونه‌ای اطلاع‌رسانی کند که افرادی که مشروبات الکلی مصرف می‌کنند حداقل به سلامتی خود توجه کنند و ماده‌ای که تولید و توزیع آن تحت نظارت هیچ سازمانی قرار ندارد، مصرف نکنند./

 

 


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha