مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی با بیان اینکه هم‌اکنون در 3 استان مهدکودک در جوار زندان وجود دارد، گفت هر زندان که بیش از 10 کودک داشته باشد سازمان بهزیستی به آن مجوز تأسیس مهدکودک می‌‌دهد.

برای زندانی که بیش از 10 کودک داشته باشد، مجوز مهدکودک صادر می‌شود

سلامت نیوز:مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی با بیان اینکه هم‌اکنون در 3 استان مهدکودک در جوار زندان وجود دارد، گفت هر زندان که بیش از 10 کودک داشته باشد سازمان بهزیستی به آن مجوز تأسیس مهدکودک می‌‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا، محمد نفریه درباره سیاست سازمان بهزیستی درباره راه‌اندازی مهدهای کودک در جوار زندان‌ها اظهار کرد: طبق تفاهم‌نامه سازمان بهزیستی و سازمان زندان‌ها کودکان بالای دو سال که مادران آنها در زندان هستند، باید به بهزیستی سپرده شوند و کودکان زیر دو سال که رابطه عاطفی آنها با مادر زیاد است و شیرخوار هستند، پیش مادر می‌مانند.

وی تأکید کرد: به لحاظ مسائل تربیتی و روانی به‌صلاح نیست کودکان بالای دو سال که در زندان بمانند.

مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی افزود: هم‌اکنون در سه استان تهران، اصفهان و مرکزی مهدکودک در جوار زندان داریم و باید تعداد نفرات مادران زندانی که دارای کودک زیر دو سال هستند، حداقل به 10 نفر برسد و تقاضا برای مهدکودک وجود داشته باشد که بتوانیم مهدکودک راه‌اندازی کنیم.

وی ادامه داد: ایجاد مهدهای کودک در کنار زندان‌ها ضوابطی دارد که باید این ضوابط رعایت شود تا بتوان مهدکودک راه‌اندازی کرد. البته در همه زندان‌های کشور نیاز نیست که مهدکودک راه‌اندازی شود چون تعداد مادران دارای کودک در آنها زیاد نیست اما هر جا که لازم باشد، این آمادگی وجود دارد که علاوه بر آموزش مربیان، مهدکودک نیز راه‌اندازی شود. البته اگر این امکانات در کنار زندان وجود نداشت، ما این آمادگی را داریم که نزدیک‌ترین مهدکودک در کنار زندان را در اختیار سازمان زندان‌ها قرار دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha