دوشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۳
کد خبر: 255960

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی دلایل ابتلا به انحراف چشم و راهکارهای درمانی آن را تشریح کرد.

دلایلی که سبب انحراف چشم می‌شود

سلامت نیوز: عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی دلایل ابتلا به انحراف چشم و راهکارهای درمانی آن را تشریح کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، ژاله رجوی، عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در آستانه روز جهانی بینایی در رابطه با بیماری استرابیسم اظهار داشت: این بیماری در واقع انحراف چشم است و زمانی که دو چشم نتواند همزمان در یک راستا نگاه کند و دو  تصویر چشم منطبق نباشد، ایجاد می‌شود.

وی افزود: فرد مبتلا به استرابیسم در یک ‌راستا به یک جسم نمی‌تواند نگاه کند زیرا یکی از چشم‌ها به سمت داخل، خارج و یا بالا و پایین منحرف شده است.

رئیس هیأت مدیره انجمن استرابیسم بیان داشت: این مشکل دلایل مختلفی دارد که یکی از آنها مادرزادی بوده و از 2 تا 6 ماهگی بروز می‌یابد. درمان این مشکل مادرزادی اکثراً جراح است  و تا دو سالگى بهتر است که.انجام گیرد تا نتیجه خوبى حاصل شود.

وی افزود: دومین نوع استرابیسم اکتسابى و اغلب به علت عیوب انکسارى است  که از معمولا از دو سالگی چشم انحراف پیدا می‌کند و در 4 سالگی انحراف دائم می‌شود.  در واقع فرد نیاز به عینک داشته ولی به او ارائه نشده است و به علت دید کم وجبران عیب انکسارى انحراف پیدا شده است

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی عنوان کرد که درمان در این افراد اغلب تجویز شماره عینک آنها مى بأشد  ولی گاهی هنوز همه انحراف بر طرف نمیشود و برای درمان نیاز به جراحی است.

رجوی گفت:‌گاهی کودک هنگام بازی دچار  ضربه به چشم میشود که به دنبال ان  پارگی قرنیه و آب مروارید وانحراف پیش میاید  و باید قرنیه دوخته و آب‌مروارید عمل شود و اگر انحراف باقی ماند، به عنوان عمل سوم انجام گیرد.

وی بیان داشت: از علل اکتسابى دیگر انحراف می‌توان از  وجود توده فضا گیر در سر و به دنبال ان فلج  اعصاب چشمی  و انحراف چشم نام برد. همچنین دیابت و فشارخون در صورتی که کنترل نشوند می‌توانند انحراف چشم را به همراه داشته باشند و برای درمان این مشکل ابتدا دیابت را کنترل و اگر 6 ماه تا یکسال انحراف  رفع نشد برای درمان انحراف جراحی انجام می‌‌دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha