سه‌شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۳
کد خبر: 256027

۲۴ مهر هر سال مطابق با ۱۶ اکتبر هر سال فائو از جهان میخواهد روز جهانی غذا را جشن بگیرند.

سلامت نیوز : ۲۴ مهر هر سال مطابق با ۱۶ اکتبر هر سال فائو از جهان میخواهد روز جهانی غذا را جشن بگیرند.


به گزارش سلامت نیوز، یعنی به صفر رساندن تعداد گرسنگان تا سال ۲۰۳۰ است  البته خود فائو در شعارش  امکان دارد را نیز گذاشته است  ولی جمله اش سئوالی نیست  معنی جمله "امکان اینکه تا ۱۲ سال دیگر در جهان گرسنه ای نداشته باشیم "است

به هر حال این روز جهانی را باید تبریک گفت به همه آنهایی که برای تهیه محصولات غذایی ، تغذیه بهتر  ، و امنیت غذایی مردم کشور و بخصوص مناطق محروم ،کم آب و مناطق نا امن غذایی  تلاش  می کنند.
این روز مردم جهان شعاری باور نکردنی را در عنوان روز جهانی غذا که توسط فائو اعلام شد مشاهده می کنند تا سال ۲۰۳۰‌ گرسنگی به صفر برسد چه آرزوی خوبی ! باید گفت انشالله بشود.

در ۱۳ تا ۱۷ نوامبر  سال ۱۹۹۶ تلاشی شایسته انجام شد که همه روئسای دولت های جهان در اجلاس جهانی غذا شرکت کنند تا با عزمی مشترک اهداف زیر را بدست آورند .


۰ ریشه کنی فقر به منظور دسترسی همه مردم به غذای کافی
.ادامه سیاست های مبتنی بر کشاورزی پایدار
.هدایت سیاست ها در جهت امنیت غذایی
.کمک های اضطراری برای پیشگیری از بحران
.سرمایه گذاری در جهت توسعه روستا ها
. حصول توانمندی سیاسی ،اجتماعی و شرایط اقتصادی
علاوه بر این در این اجلاس که وزرای کشور ما نیز  حضور داشتند تعهد شد که تا سال ۲۰۰۱۵ تعداد گرسنگان جهان به نصف برسد. یعنی حداقل سالیانه ۲۰ میلیون سالیانه از تعداد گرسنگان کم شود.


آیا این اهداف که بیش از ۲۰ سال پیش همه برایش تعهد دادند عملی شد ؟ 

آیا دنیا با این سیاستهایی که میل به اغتشاش ، جنگ افرازی را دنبال می کند و موجب آوارگی میلیون ها نفر شده و مهاجرت ها را افزون می کند واقعا میتواند به هدفی که سازمان خوار و با  جهانی فائو تعیین کرده است برسد؟
آیا سردمداران سیاست های جهانی به این هدف مهم و انسانی  توجه می کنند ؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha