آمار زایمان به شیوه سزارین در مدت دو دهه در سراسر جهان دو برابر شده و در برخی از کشورها به وضعیت همه‌گیر شدن رسیده‌ است.

هشدار پزشکان درباره همه‌گیر شدن سزارین در جهان

سلامت نیوز:آمار زایمان به شیوه سزارین در مدت دو دهه در سراسر جهان دو برابر شده و در برخی از کشورها به وضعیت همه‌گیر شدن رسیده‌ است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، پزشکان با اعلام وضعیت هشدار نسبت به همه‌گیر شدن زایمان سزارین در جهان بر شکاف بزرگی که بین مادران فقیر و ثروتمند در دریافت خدمات مراقبتیِ وضع حمل و تولد وجود دارد، تاکید کردند.

به گفته پزشکان هر ساله میلیون‌ها زن سلامت خود و فرزندشان را با انجام جراحی سزارین به خطر می‌اندازند. در سال ۲۰۱۵ میلادی پزشکان ۲۹.۷ میلیون مورد زایمان سزارین در سراسر جهان انجام داده‌اند که شامل ۲۱ درصد از تمامی موارد تولد می‌شود. گفته شده این رقم در سال ۲۰۰۰، حدود ۱۶ میلیون مورد بوده‌ است.

برآوردها حاکی از آن است که انجام جراحی سزارین تنها در ۱۰ تا ۱۵ درصد مواقع ضروری است. همچنین تحقیقات نشان می‌دهد نرخ انجام جراحی سزارین در هر کشوری متفاوت است. حداقل در ۱۵ کشور جهان بیش از ۴۰ درصد زایمان‌ها به شکل سزارین انجام می‌شود و اغلب زنانی با وضعیت مالی خوب در مراکز خصوصی اقدام به این جراحی می‌کنند.

در برزیل، مصر و ترکیه بیش از نیمی از تمامی موارد تولد از طریق جراحی سزارین انجام می‌شود. جمهوری دومینیکن بالاترین نرخ جراحی سزارین در میان کشورها را به خود اختصاص داده‌ است و ۵۸.۱ درصد از تمامی نوزادان به این روش متولد شده‌اند.

به گزارش ژاپن تودی، محققان همچنین تاکید کردند: درحالیکه انجام این عمل جراحی به طور کلی در بسیاری از کشورها با میزان درآمد متوسط و بالا بیش از حد معمول است، اغلب زنان در کشورهایی با میزان درآمد پایین از دسترسی به جراحی که می‌تواند جان مادر و نوزاد را حفظ کند، محروم هستند.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha