سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف به تشکیل شورای رفاه است که نیازهای مردم را برآورد کند و در مقاطعی مثل مقطع کنونی که بحران‌های اقتصادی ایجاد شده است، بحث‌های حمایتی را برای اقشار ضعیف پیش‌بینی کند.

وزارت بهداشت و جهاد کشاورزی سلامت مواد غذایی را رصد کنند

سلامت نیوز:سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف به تشکیل شورای رفاه است که نیازهای مردم را برآورد کند و در مقاطعی مثل مقطع کنونی که بحران‌های اقتصادی ایجاد شده است، بحث‌های حمایتی را برای اقشار ضعیف پیش‌بینی کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت،حیدرعلی عابدی ، به مناسبت روز جهانی غذا با شعار "آینده در گرو اقدامات امروز ما، حذف گرسنگی تا سال 2030 میلادی امکان پذیر است" گفت: در رابطه با تغذیه در ایران دو ارگان باید کار کنند یکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و یکی جهاد کشاورزی، این دو ارگان بایستی بر روی سلامت غذا کار کنند مثلا اینکه چه نوع مواد غذایی در چه سنینی مورد نیاز است و باید بر روی آن نظارت شود که فرزندان ما دچار سوء تغذیه یا دچار چاقی و اضافه وزن نشوند. اینها برنامه‌هایی است که وزارت بهداشت باید در سطح مراکز بهداشت و درمان، خانه‌های بهداشت و پایگاه‌های بهداشتی آموزش دهد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در زمینه طرح تحول سلامت خوب کار کرده است افزود: وزارت بهداشت متخصصین تغذیه را به کار گرفته و هم برای زنان باردار که هدف اصلی ما هستند برنامه دارند به این دلیل که باید بر روی تغذیه افراد از دوران جنینی نظارت شود و هم برای بیمارانی که افزایش وزن دارند، مشاوره‌های تغذیه‌ای دارند.

این نماینده مردم درمجلس دهم ادامه داد: جهاد کشاورزی نیز باید مرتب نیاز کشور را رصد کند و بر مواد اصلی و اولیه‌ای که مورد نیاز تغذیه کشور است، هم از نظر سلامت برای تهیه، کشت و توزیع آن نظارت کافی داشته باشد چراکه ممکن است هر نوع مواد غذایی یا مواد گیاهی مورد دسترسی، آن سلامت و غنای لازم را نداشته باشد که مسئولیت آن بر عهده جهاد کشاورزی است.

وی تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی نیز در برنامه پنجم و ششم هر دو موارد را هم به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و هم به جهاد کشاورزی تکلیف کرده است که مرتب سلامت مواد غذایی را رصد کنند. مثلا بخشی که به وزارت بهداشت توصیه می‌کند این است که باید با گسترش شبکه‌های سلامت در سطح جامعه همه برنامه‌های لازم مربوط به سلامت را ارائه دهد و در قسمتی که مربوط به جهاد کشاورزی می‌شود توصیه می‌کند هم از نظر پایش میزان کودی که به مواد غذایی داده می‌شود و هم نیازهای غذایی کشور را تامین کند.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خاطر نشان کرد: مسئله سوم قدرت خرید مردم برای تامین مواد اولیه است که اگر به برنامه ششم مراجعه شود می‌بینید که تکالیف مهمی به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی محول کرده که این وزارت مکلف به تشکیل شورای رفاه است که نیازهای مردم را برآورد کند و در مقاطعی مثل اکنون که بحران‌های اقتصادی است، باید بحث‌های حمایتی برای اقشار ضعیف پیش‌بینی کند به صورتی که ملت از نظر تغذیه دچار مشکل نشوند./


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha