آخرین پیش‌نویس سند فاز سوم پروژه حفاظت از یوزپلنگ رونمایی شد. پس از تایید نهایی این سند، فاز سوم پروژه با امضای تفاهمنامه‌ای بین UNDP و سازمان حفاظت محیط‌زیست و با حمایت مالی سازمان حفاظت محیط‌زیست و نهادهای بین‌المللی آغاز خواهد شد.

رونمایی از پیش‌نویس سند فاز سوم پروژه حفاظت از یوزپلنگ

سلامت نیوز:آخرین پیش‌نویس سند فاز سوم پروژه حفاظت از یوزپلنگ رونمایی شد. پس از تایید نهایی این سند، فاز سوم پروژه با امضای تفاهمنامه‌ای بین UNDP و سازمان حفاظت محیط‌زیست و با حمایت مالی سازمان حفاظت محیط‌زیست و نهادهای بین‌المللی آغاز خواهد شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از اعتماد ،گزارش نهایی فاز دوم پروژه بین‌المللی حفاظت از یوزپلنگ‌ آسیایی و آخرین پیش‌نویس سند فاز سوم این پروژه، در جلسه صبح امروز معاونت محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط‌زیست ارایه شد. معاون محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط‌زیست، نمایندگان برنامه عمران ملل متحد، وزارت امور خارجه، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت كشور، سازمان امور عشایری، مسوولان محیط‌زیست استان‌های زیستگاه یوزپلنگ و مدیران و كارشناسان معاونت طبیعی و پروژه حفاظت از یوزپلنگ در این جلسه حضور داشتند.

حمید ظهرابی، معاون محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط‌زیست درباره پروژه حفاظت از یوزپلنگ آسیایی گفت: این پروژه زمانی شروع شد كه بسیاری تصور می‌كردند كه یوز منقرض شده است. اما حداقل سود این پروژه بالا بردن دانش محیط‌زیست و ارتقای آگاهی عمومی نسبت به یوزپلنگ است، دانش امروز جامعه نسبت به شروع پروژه قابل مقایسه نیست.

وی افزود: ضمن اینكه قبول داریم كه می‌شد بهتر از این عمل كرد، اما این پروژه با بودجه و امكانات دراختیارش را موفق ارزیابی می‌كنیم. خوشبختانه با وجود تمام نامهربانی‌هایی كه وجود دارد، پروژه به جای آنكه افت كند، اوج گرفته است. ظهرابی گفت: اینكه امروز از شرایط جمعیت یوز و مخاطراتش باخبریم، یك دستاورد مهم پروژه است كه می‌توانیم براساس همین دستاورد برای حفاظت یوزپلنگ برنامه‌ریزی كنیم. به گفته معاون محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط‌زیست در یك سال گذشته اتفاقات بسیار خوبی در زیستگاه یوزپلنگ ایجاد شده، خروج دام از پارك ملی و پناهگاه حیات‌وحش خارتوران كه عرصه‌ای حدود 250 هزار هكتاری را در بهترین زیستگاه زادآوری یوزپلنگ آسیایی در اختیار این گونه قرار می‌دهد، اتفاق بزرگی است. 10 سال سازمان حفاظت محیط‌زیست برای این اتفاق تلاش می‌كرد اما امروز با تلاش مردم و سازمان‌های مردم‌نهاد، همراهی جوامع بومی و محلی و همت سازمان حفاظت محیط‌زیست شاهد تحقق این امر هستیم و باید قدردان مردم بزرگوار كشورمان باشیم. پس از تایید سند نهایی، فاز سوم پروژه با امضای تفاهمنامه‌ای بین UNDP و سازمان حفاظت محیط‌زیست و با حمایت مالی سازمان حفاظت محیط‌زیست و نهادهای بین‌المللی آغاز خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha