سازمان ملل متحد روز گذشته (سه‌شنبه) یک استراتژی با هدف تاکید بر سلامت روان و رفاه در سیستم کار سازمان ملل متحد اتخاذ کرد.

سلامت روان، حلقه فراموش شده بهداشت جهانی

سلامت نیوز:سازمان ملل متحد روز گذشته (سه‌شنبه) یک استراتژی با هدف تاکید بر سلامت روان و رفاه در سیستم کار سازمان ملل متحد اتخاذ کرد.


به گزارش  سلامت نیوز به نقل از ایسنا، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در اظهارات خود در ارتباط با استراتژی "نیروی کار سالم برای جهانی بهتر" کارکنان سازمان ملل متحد را بزرگ‌ترین دارایی این سازمان دانست و اعلام کرد: محیط کاری این کارکنان بسیار چالش برانگیز و استرس زا بوده و بسیاری از کارکنان این سازمان در محیط های کاری خطرناکی مشغول به فعالیت هستند. حتی در دفاتر مرکزی سازمان ملل متحد که به ظاهر آرام است، محیط کار می‌تواند خصمانه بوده و در مواردی چون آزارهای جنسی یا سوء استفاده از قدرت مشکل‌آفرین باشد.

گوترش با اشاره به این واقعیت‌ها، اهمیت سلامت روان کارکنان سازمان ملل متحد را حیاتی خواند و اعلام کرد: ترویج سلامت روان و رفاه نیروهای کار این سازمان جنبه اساسی از وظیفه مراقبت مدیریت از کارکنان را نشان داده و در عین حال برای اجرای درست کار مردم جهان بسیار مهم است.

وی در ادامه با بیان این که سلامت روان حلقه فراموش شده سلامت جهانی است، گفت: برخی از کشورها تعداد کمی متخصص بهداشت روان داشته و حتی در ثروتمندترین کشورها خدمات بهداشت روان اغلب به حاشیه رانده شده و منابع کمتری به آن اختصاص داده می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان ملل متحد، آنتونیو گوترش در پایان اظهار کرد: سازمان ملل متحد نیز از چنین نقص‌هایی مصون نیست. به طوری که بسیاری از کارکنان این سازمان که با اضطراب، افسردگی، اختلال استرس پس از سانحه یا مشکلات دیگری در زمینه سلامت روان روبه‌رو هستند، احساس انزوا و شرم را گزارش کرده و اعلام کرده‌اند هیچ کس برای کمک به آنها حضور نداشته است. به همین دلیل سازمان ملل متحد باید در حمایت از کارکنان خود بهتر عمل کند و در همین راستا استراتژی‌های جدیدی اتخاذ کرده است.

وی یادآور شد: در این استراتژی کاهش میزان ننگ موجود در مورد بیماری های سلامت روان اولویت اول است. تا زمانی که ما در این راستا تلاش نکنیم، کارکنان ما به دنبال دریافت کمک یا بروز احساسات خود نیستند. این استراتژی هم‌چنین نیاز به مراقبت از یکدیگر و پشتیبانی از افرادی که دچار مشکلات سلامت روانی می‌شوند را به جای قضاوت یکدیگر، برجسته می‌سازد. هم‌چنین آموزش در مورد علائم هشداردهنده زودهنگام بیماری های روحی در این استراتژی قرار گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha