چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۲
کد خبر: 256149

رئیس بیمارستان ثامن الائمه(ع) بجنورد گفت: در بسیاری از اوقات افراد از داشتن یک تغذیه سالم خودداری و این درحالیست که مصرف قرص و یا آمپول مکمل را جایگزین آن می‌کنند.

موادی بهتر از مولتی ویتامین‌ها

سلامت نیوز:رئیس بیمارستان ثامن الائمه(ع) بجنورد گفت: در بسیاری از اوقات افراد از داشتن یک تغذیه سالم خودداری و این درحالیست که مصرف قرص و یا آمپول مکمل را جایگزین آن می‌کنند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر بهزاد فرخانی، افزود: گاهی اوقات شخص دچار کمبود ویتامین است و باید کمبود ویتامین وی از طریق قرص‌های مکمل جبران شود اما در بسیاری از اوقات تعدادی از افراد این قرص‌ها را به صورت خودسرانه مصرف می‌کنند و ضررهای زیادی را به همراه دارد.

وی تاکید کرد: مصرف خودسرانه ویتامین‌های A ، D ، E ، K در قسمتهای مختلف ذخیره شده و موجب آسیب رساندن می‌شود بطوریکه مصرف بیش از حد ویتامین D حتی موجب رسوب کلسیم در قلب می‌شود.

فرخانی ادامه داد: متاسفانه مصرفی مولتی ویتامین‌ها در ورزشکاران و آمپول‌های مکمل در سالمندان جذابیت‌های زیادی دارد.

وی تصریح کرد: ویتامین‌هایی همچون ویتامین B در تمامی مواد غذایی همچون گوشت و حبوبات وجود دارد و فردی که این مواد را مصرف کند نیاز نیست تا قرص‌های ویتامین B را مصرف کند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: متاسفانه در حال حاضر اغلب مواد غذایی موجود در سبد خانواده‌ها سیب زمینی، برنج و نان شده است این درحالیست که جای موادی همچون سبزی و میوه غایب است.

وی تاکید کرد: به شهروندان پیشنهاد نمی‌کنم که به دنبال میوه گران قیمتی همچون آناناس باشند بلکه مصرف میوه‌ای همچون سیب نیز بسیار باارزش است چراکه بیشتر مواد مغذی و املاح را با خود دارد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha