دانشگاه آزاد به دنبال به وجود آمدن مشکل در پذیرش پزشکی از آمادگی برای افزایش ظرفیت رشته‌های پزشکی در بهمن ماه و مهرماه سال آینده خبر داد.

آمادگی برای افزایش ظرفیت پزشکی/مشکل تعدادی از داوطلبان حل شد

سلامت نیوز: دانشگاه آزاد به دنبال به وجود آمدن مشکل در پذیرش پزشکی از آمادگی برای افزایش ظرفیت رشته‌های پزشکی در بهمن ماه و مهرماه سال آینده خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا ، ادانشگاه آزاد اسلامی طی اطلاعیه ای ضمن قدردانی از همکاری، شکیبایی و هوشیاری داوطلبان رشته های پزشکی طی چند روز گذشته از آمادگی دانشگاه آزاد اسلامی برای افزایش ظرفیت رشته های پزشکی در بهمن ماه سال جاری و مهرماه سال آینده در صورت کسب مجوزهای قانونی ضروری خبر داد.

متن اطلاعیه دانشگاه بدین شرح است:

طی چند روز گذشته پس از اعلام نتایج نهایی ذخیره های پزشکی ۹۷ شاهد همراهی و شکیبایی داوطلبان و خانواده های آنها در بررسی مجدد نتایج بودیم که لازم است به خاطر این صبر، هوشیاری و همکاری با کارشناسان مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی و روسای واحدهای ذیربط کمال قدردانی و تشکر خود را اعلام کنیم.

استقبال بی سابقه از رشته های پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی طی چند سال گذشته حکایت از اشتیاق عمومی به تحصیلات عالی به خصوص در رشته های پزشکی دارد.

دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگ ترین دانشگاه حضوری جهان با بیش از یک میلیون و پانصد هزار دانشجو و ششصد هزار دانش آموز در بیش از ۳۸۰ واحد دانشگاهی و ۸۰۰ مدرسه و قریب به ۶۰ هزار هیات علمی این آمادگی را دارد در ظرف مدت کوتاهی با تقویت زیرساخت های لازم برای توسعه رشته های پزشکی نظیر بیمارستان ها، آزمایشگاه ها و کلاس های تخصصی خود به کسب مجوزهای قانونی ضروری برای افزایش ظرفیت ها پرداخته و در بهمن ماه سال جاری و مهر ماه سال آتی پذیرای تعداد بیشتری از داوطلبان در این رشته ها باشد.

دانشگاه آزاد ظرفیت آن را دارد تا در صورتی که مراجع قانونی مجوزهای لازم را بدهند در کوتاه مدت بسترهای لازم را فراهم کند و درصد قابل ملاحظه ای از ظرفیت ها را افزایش دهد. با این حال دانشگاه آزاد اسلامی خود را تابع مقررات کشور، استانداردهای علمی و چارچوب های قانونی می داند، به خصوص که یکی از سیاست های اصولی دانشگاه آزاد اسلامی و تاکیدات هیات امنای دانشگاه در دوره جدید توسعه رشته های پزشکی است.

دانشگاه آزاد اسلامی هر ساله پذیرای حداقل ۵۰۰ هزار نفر در روند سنجش و پذیرش است. امسال نیز با عنایت به تصمیم ابلاغی در حذف مراحل تکمیل ظرفیت و شیوه جدید اعلام ذخیره ها که منجر به ایجاد انتظارات و ابهاماتی برای برخی داوطلبان عزیز و خانواده های آنها در رشته های پزشکی شد که در واقع یک درصد مجموعه داوطلبان دانشگاه آزاد محسوب می شوند، با تلاش شبانه روزی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی، روسای واحدها در اقصی نقاط کشور و سایر مسئولان در معاونت های مربوطه تاکنون مشکل تعداد زیادی از داوطلبان حل شده و حتی به صورت موردی مسائل داوطلبان حتی المقدور و تا آنجا که منجر به اجحاف و بی عدالتی در حق سایر داوطلبان نشود از طریق جایابی در سایر رشته محل های مجاز انتخاب شده توسط داوطلب و یا ثبت نام در رشته های بدون آزمون، توافق با نظام وظیفه و وزارت علوم درباره رفع محدودیت های مشمولان و انصرافی ها از دانشگاه های دولتی در حال برطرف شدن است و براساس تاکید سرپرست دانشگاه این تلاشها و پاسخگویی تا حل مشکل آخرین داوطلب ادامه خواهد داشت.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha